וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נוספת: לבטל מימון טיפולי השיניים

גלעד גרוסמן

17.12.2009 / 11:21

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הממשלה להקצות תקציב מסל הבריאות לטיפולי שיניים לילדים. זו העתירה השנייה שהוגשה נגד ההחלטה שיזם סגן השר ליצמן

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (רביעי) לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת הממשלה להקצות 65 מליון שקלים מתוך תקציב סל הבריאות לטיפולי שיניים לתלמידים. לטענת התנועה, בהחלטה נפלו פגמים יסודיים.

בעתירה, שהוגשה נגד הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נטען כי ההחלטה התקבלה בממשלה מבלי מבלי לקיים דיון בנושא ומבלי לבחון חלופות ופתרונות יצירתיים להקטנת הפגיעה בתקציב הרחבת סל שירותי הבריאות. עוד נטען, שהממשלה התעלמה מעבודת ועדת סל הבריאות, שדנה ארוכות בתקציב הסל.

"עניינה של עתירה זו הוא בהשלכות החמורות ובפגיעה הקשה, שיש בהחלטת הממשלה להתערב בחלוקת תקציב הרחבת סל שירותי הבריאות, על עבודת הגורם המייעץ ועל עבודתו והמלצותיו", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ומיקה קונר קרטן.

"דריסת רגל גסה"

בתנועה מבהירים שהם אינם מבקשים לדון בסוגיית מימון טיפולי שיניים לילדים, אלא רק ב"התנהלות תמוהה, בלתי עניינית ובלתי סבירה, בלשון המעטה, אשר מביאה שיקולים זרים אל קופה אחת צנועה, אשר תכליתה מתן מענה כולל, מקצועי ומאוזן לבעיות תחלואה שונות של כלל האוכלוסייה. זאת, תוך מהלך בהול, אשר עלול לרמז על שיקולים זרים העומדים בבסיסו".

עוד נטען, שהמשמעות של החלטת הממשלה היא כי "ניתנה דריסת רגל גסה ותקדימית של גורמים פוליטיים בעבודת ועדה מקצועית, בסוגייה מקצועית של מה להכליל בסל ובסוגיה תקציבית של הסכום שייועד להקצאה זו - התערבות בוטה, שעד היום לא היתה כדוגמתה".

שלשום עתרה עמותת "קרן דולב לצדק רפואי" לבג"ץ נגד ההחלטה. לטענת העמותה, ההחלטה על העברת הכספים מהווה פגיעה בציבור, מכיוון שהסל החדש נועד לפצות את הציבור על הוצאת תרופות מצילות חיים מהסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully