וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזק עצמה עין מפגיעה במתחרים חדשים"

גלעד גרוסמן

17.12.2009 / 10:35

בית הדין להגבלים עסקיים דחה ערעור שהגישה בזק על החלטת הממונה על הגבלים עסקיים מלפני שנתיים, לפיה ניצלה לרעה את מעמדה בשוק התקשורת כבעלת מונופול

בית הדין להגבלים עסקיים בירושלים דחה אתמול (רביעי) ערעור שהגישה חברת בזק על החלטת הממונה על הגבלים עסקיים מלפני שנתיים, לפיה ניצלה לרעה את מעמדה בשוק התקשורת כבעלת מונופול כאשר סירבה לתקן תקלה בקשר בין הרשת שלה לרשת של הוט. השופטת קבעה שהנהלת בזק עצמה עיניים מפגיעה של עובדיה במתחרים חדשים שנכנסו לשוק התקשורת הנייחת.

במאי 2006 נותק הקשר בין בזק להוט בעקבות תקלה באתר של בזק בפתח תקוה. טכנאי בזק, שבאותו זמן נקטו בעיצומים במסגרת סכסוך עבודה, סירבו לתקן את התקלה, גם לאחר שבית המשפט הורה להם לבצע את התיקונים. כתוצאה מכך, לא יכלו מנויי הוט להתקשר למנויי בזק או לקבל מהם שיחות במשך כ-34 שעות.

הממונה קבעה כי עובדי בזק נקטו עיצומים בפועל נגד מפעילים מתחרים עוד לפני כניסתה של שביתת הטכנאים לתוקף. העיצומים באו לידי ביטוי בעיכוב או באי-ביצוע משימות הדרושות לשם חיבור מפעילים חדשים (סלקום, גלבקול, 012 טלקום) לרשת בזק ולשם הרחבת החיבור הקיים בין רשת בזק להוט. הממונה קבעה גם שמנהלים בכירים בבזק, וביניהם המנכ"ל, ידעו על העיצומים אולם לא נקטו בשום פעולות כתוצאה מכך.

בזק ערערה על ההחלטה, וטענה כי הנהלת בזק האמינה שהעובדים לא יממשו את איומם לפתוח בעיצומים רשמיים, ועל כן סברה כי היא פועלת באופן ראוי ותקין וכי יעלה בידיה למנוע את העיצומים באמצעות הידברות. עוד טענה בזק, כי מהות קביעתה של הממונה היא הטלת חובה על מונופול לבצע פניה מיידית "אוטומטית ונמהרת לבית הדין לעבודה", ולהעדיף דרך זו על פני דרך ההידברות.

החברה טענה גם, כי קביעת הממונה חושפת אותה לפגיעה בשמה ובמעמדה ולהשקעת משאבים רבים. בנוסף, החברה ציינה כי הקביעה צפויה לחשוף אותה לתביעות אזרחיות וייצוגיות שיוגשו נגדה וכי בפועל כבר הוגשה נגדה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין זה, כמו גם תביעה שהגישה חברת הוט.

"במקרה שלפנינו וכפי שקבעה הממונה, מעמדה המונופוליסטי של בזק בשוק – ובעיקר תלותם של מפעילי התקשורת האחרים בה – הטיל על בזק אחריות מיוחדת, שבמסגרתה היה עליה לעבוד בשיתוף פעולה ובצורה הוגנת ויעילה עם אותם מפעילים נוספים (חדשים או קיימים), על מנת לאפשר את קיומה של תחרות אמיתית בשוק התקשורת הנייחת", כתבה השופטת יהודית צור בפסק הדין.

היא קבעה ש"הנהלת בזק ידעה כי ננקטים עיצומים נגד המפעילים החדשים וכי היא לא נוקטת באמצעים הנדרשים לשם הפסקתם או צמצומם. כך גם ידעה הנהלת בזק או לכל הפחות עצמה עיניה מכך, שעיצומים אלה עלולים לפגוע בתחרות".

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully