וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: ברון סמים מבוקש נהרג בפשיטה

טליה שחר

17.12.2009 / 10:11

הישג לממשלת מקסיקו במלחמתה נגד קרטל הסמים: כוחות הביטחון הרגו הלילה את אחד מברוני הסמים המבוקשים ביותר במדינה ובארה"ב

ברון סמים מקסיקני, שהיה מבוקש על ידי מקסיקו וארצות הברית, נורה אמש (רביעי) למוות לאחר קרב יריות עם כוחות הביטחון במדינה. מותו של ארתורו בלטרן לייבה, שכונה "הבוס של הבוסים", נתפס כניצחון משמעותי של הנשיא המקסיקני פליפה קלדרון במלחמתו נגד קרטל הסמים במדינה.

יחד עם לייבה נהרגו גם שישה שומרי ראשו. הקרטל שלו נמצא בחוף המערבי של מקסיקו, ונחשב לאחד האלימים והחזקים במדינה. הוא אחד מארבעה אחים שפרשו מקרטל סינלואה והצטרפו לקבוצת "לוס זטאס" המורכבת מחיילים לשעבר ששימשו כמתנקשים עבור הקרטל של החוף המערבי. כך דיווחה רשת ה-BBC.

"אנחנו מאשרים את מותו של ארתורו בלטרן לייבה. הוא נהרג במבצע של הצי בקורנבקה", מסר מפקד בצי המקסיקני, שפועל נגד סוחרי הסמים.

האלימות עקב מלחמות סמים במקסיקו גבתה את חייהם של יותר מ-16,000 בני אדם בשלוש השנים האחרונים, ומומחי ביטחון במקסיקו אמרו ל"רויטרס" שהיא צפויה להתגבר בעקבות מלחמות בין קרטלים יריבים על מילוי החלל שהותיר מותו של לבייה.

על ראשו של הבוס היה פרס של 2.4 מיליון דולר מטעם ממשלת מקסיקו. גם ארצות הברית ביקשה להביאו לדין. תובע הכללי הודיע בחודש אוגוסט, כי כתב אישום עומד נגד לבייה ומבריחים מקסיקנים אחרים בגין הברחת קוקאין בשווי של מיליארדי דולרים ממקסיקו לארצות הברית. אתמול סיפקה ממשלת ארצות הברית לממשלת מקסיקו חמישה מסוקים לשימוש במלחמה נגד קרטלי הסמים.

בתוך כך, ראשיהם של חמישה שוטרים ותובע אשר נחטפו ביום שני הושלכו אמש מחוץ לכנסייה בצפון המדינה. ההערכה היא שכריתת הראשים היא נקמה על תקיפה שבוצעה נגד קרטל סמים גדול בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully