וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לנסראללה: כך תנהג בעת מלחמה עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.12.2009 / 10:00

עיתון ערבי מדווח כי מזכ"ל חיזבאללה זומן בדחיפות לטהרן, כדי לקבל הוראות כיצד עליו לנהוג אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין של אירן. גם מנהיג סורי זומן לפגישה במדינה

"מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה יגיע בימים הקרובים לטהרן לאחר שהוזמן באופן דחוף על ידי מנהיגי אירן. וזאת על מנת לקבל הוראות כיצד עליו לפעול במקרה שישראל תתקיף את מתקני הגרעין האירנים". כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הכוויתי 'א-סיאסה', הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה.

דיפלומט מאחת ממדינות המפרץ מסר לעיתון כי לאחר ביקורו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, השבוע באירן ולאחר ביקורו של נסראללה בימים הקרובים, צפוי גם סגן הנשיא הסורי פארוק א-שרע או שר החוץ הסורי וואליד מועלם לבקר במדינה "ולקבל הוראות כיצד לפעול במקרה שישראל תילחם באירן".

הדיפלומט אמר כי לדעתו יש קשר בין כוונתה של מצרים למהר ולהקים גדר פלדה ענקית בגבול עזה-מצרים, שמטרתה למנוע הברחת נשק לחמאס לבין המידע שמגיע למצרים ולמדינות המפרץ לפיו הולך ומתקרב מועד התקיפה נגד מתקני הגרעין באירן, "לא יאוחר מחודש פברואר הקרוב", הוסיף. לדבריו, כל הניסיונות של הקהילה הבינלאומית לשכנע את אירן להיענות לדרישות המערב עלו בתוהו.

הדיפלומט הוסיף, כי לפי המידע המצוי ברשותו, בשבועיים הקרובים תיערך בדמשק מעין פגישת פסגה בין נסראללה, משעל, ונשיא סוריה בשאר אסד "על מנת לדון בהצעות האירניות כיצד עליהם להתמודד עם מתקפה על אירן באמצעות גיבוש חזית משולשת בגבול ישראל-לבנון". הוא העריך עוד כי מידע זה מצוי אף הוא ברשות ישראל כי היא עשויה לפתוח במלחמת-מנע בקרוב מאד בלבנון ובעזה "כדי לסכל את ההכנות להתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully