וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "חמאס נוטה לקבל הצעת ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.12.2009 / 9:26

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון ערבי, כי חמאס נוטה לקבל את ההצעה הישראלית האחרונה לעסקה לשחרור החייל החטוף. זאת אף שלא ישוחררו במסגרתה מספר בכירים בארגון

"ישראל מסרבת לשחרר מספר מפקדים בכירים בחמאס מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט, ואילו חמאס נוטה לקבל את הצעת העסקה". כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון.

מקורות פלסטינים, המוגדרים על ידי העיתון "מהימנים ומקורבים למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט" מסרו כי בהנהגת חמאס שוררת מחלוקת בנוגע לאותם אסירים שישראל מסרבת לשחרר. חלק סבור כי יש להתעקש על שחרורם וחלק סבור שאין צורך בכך. יחד עם זאת, כולם מוכנים לאפשרות לגרשם לחו"ל.

לפי העיתון, חלק מהאסירים ה"כבדים" שאותם ישראל מסרבת לשחרר במסגרת עסקת שליט הם עבאס א-סייד, עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ועבד א-נאסר עיסא. לפי המקורות, אותם אסירים "יודעים שעסקת שליט היא הסיכוי היחיד שלהם להשתחרר מהכלא הישראלי". העיתון מציין, כי ישראל עומדת על כך שהם לא ישוחררו במסגרת העסקה. בנוסף, ישראל מתעקשת לגרש כמאה אסירים לחו"ל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתח השבוע ביקורת בנאום שנשא ברמאללה על התנהלות חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט ואמר, כי "עד כה שילם העם הפלסטיני מחיר כבד של 2,587 הרוגים, 20 אלף בתים הרוסים ואלפי פצועים בתמורה להמשך החזקתו של החייל גלעד שליט בשבי של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully