וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג בת 19 בכביש - ונשלח לשנתיים וחצי בכלא

רמי שני

16.12.2009 / 22:50

צעיר בן 22 מרמלה הורשע בנהיגה בפראות שגרמה להתהפכות רכבו ולמותה של יקטרינה זסלבסקי שנסעה עימו. בנוסף למאסר, נשלל רישיונו למשך 14 שנה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונש של שנתיים וחצי מאסר על נהג שהורשע בגרימת מוות ברשלנות. נגד מחמד שלאלפה, בן 22 מרמלה, הוגש כתב אישום לפיו הוא גרם למותה של יקטרינה זסלבסקי בת ה-19, בהתהפכות מכוניתו. הדבר היה בעת שנהג בכביש שבין באר שבע לבין צומת גילת, באמצע חודש נובמבר, בשנת 2008.

שלאלפה עקף מכונית שנסעה בנתיב הימני קרוב לעקומה בכביש וביקש לחזור לנתיב הימני כדי לעקוף מכונית נוספת שהיתה בנתיב השמאלי. הוא עשה זאת במהירות של 147 קילומטרים בשעה. השפעת העיקול והמהירות הגבוהה על הרכב המסחרי, בעל תא נוסעים כפול בו נהג, הביאה לכך ששלאלפה איבד את השליטה על רכבו והמכונית נזרקה לתעלה בצד הכביש. זסלבסקי הועפה דרך החלון, נפצעה באופן אנוש ומתה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לשם הובאה על ידי צוות של מגן דוד אדום.

שלאלפה עצמו, נפצע בהתהפכות הרכב. עורך הדין שלו, רמי שלבי, הציג בפני השופט יורם צלקובניק, שורה של נסיבות שיכולות לדעתו להקל בענשו. כך למשל הוא הצביע על מות אביו לפני ארבע שנים באירוע פלילי וסיפר ששלאלפה חש דיכאון בעקבות התאונה ואף ניסה להתאבד בבליעת רעל עכברים.

צלקובניק קיבל במידת מה את דברי ההגנה, אך הצביע על החומרה שבמעשיו של שלאלפה. "רמת רשלנותו של הנאשם מצויה ברף החומרה העליון של העבירה, והיא נושקת לעבירת ההריגה. הנאשם נהג במהירות של 147 קמ"ש, שאין להגדירה אלא כמהירות 'מטורפת' בהתחשב בהגבלת המהירות הקיימת, הכניסה לעקומה, הימצאות כלי רכב אחרים בשני נתיבי נסיעה, והניסיון לבצע עקיפה תוך כניסה פרועה ומופקרת בין שני כלי רכב נוסעים", אמר. "נהיגה זו – אכן אלימה וביריונית כפי שהוגדר - הביאה לבסוף, באופן צפוי למדי, לאובדן שליטה על הרכב. כך קופחו חייה של אישה צעירה בדמי ימיה, ונגזר דינם של בני משפחתה העומדים מנגד, כשהם חסרי אונים ואינם יודעים נפשם מצער, להיות שקועים באבל ובשכול, שנראה שחלוף הזמן לא יהא בו כדי להקהותם" הוא כתב בגזר הדין.

צלקובניק הצביע על חרטה שהביע הנאשם ועל הודאתו בהאשמה, כנסיבות מקילות לגזר הדין ובנוסף על 30 חודשי מאסר בפועל שהוא הטיל על שלאלפה, הוא גזר עליו גם 14 שנות פסילה מקבלת רשיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully