וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: מתנגד להקמת תחנת כוח פחמית באשקלון

אייל דץ

16.12.2009 / 19:51

נשיא המדינה שמעון פרס אמר במפגש בקופנהגן עם משלחת ארגוני הסביבה מישראל כי "זו שגיאה להקים תחנת כוח פחמית באשקלון"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס אמר הערב (רביעי) במפגש בקופנהגן עם משלחת ארגוני הסביבה מישראל, כי הוא מתנגד להקמת תחנת כוח פחמית באשקלון.

פרס נשאל על ידי נציגי ארגוני הסביבה מה דעתו על הקמת התחנה וענה: "בעניין הזה אני מסכים אתכם. אני חושב שזו שגיאה להקים תחנת כוח פחמית באשקלון".

עוד הוסיף פרס ואמר במפגש כי "מדינת ישראל היא ארץ ענייה, גם באדמה וגם מים, ועל כן, בלית ברירה, אנחנו בונים על מדע וטכנולוגיה גם בעניין הזה. לשמחתי, אנחנו מציעים לעולם כולו דרכים לחסוך, גם במים וגם באנרגיה, ואנחנו מוכנים לחלוק בכך עם כל מי שמעוניין, אנחנו רוצים לשתף את העולם ביכולות שלנו. לכן, מחר, בנאום, ההצעה שלי תהיה להקים מעין גוף, מטה, אזורי, שיעסוק באיכות הסביבה של המזרח התיכון כולו, פקחים שיעזרו להציל את הסביבה.

לדבריו "עם הטבע אי אפשר להתווכח. המזרח התיכון מאוד גדל, בשנת 1980 היו בו 150 מיליון איש, כיום יש בו כ - 400 מיליון איש, כל המדינות לאורך הנילוס גדלו, וחלק מהן הופכות למדבר לנגד עינינו, ולכן אנחנו מציעים שיתוף פעולה אזורי, במנותק מהיחסים המדיניים שבין המדינות. זה יהיה המסר שלי מחר בנאום. הטבע לא יחכה ולכן צריך להתחיל ולהזיז את הדברים."

השבוע הודיעה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הכי היא דוחה את הדיון בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית שהיה אמור להתקיים ב-21 לדצמבר למועד לא ידוע. הוועדה היתה אמורה להחליט בדיון באופן סופי האם תוקם התחנה הפחמית.

זאת לאחר שבשבועות האחרונים הופעלו לחצים כבדים על הוועדה לדחות את הדיון שאמור היה להתקיים שלושה ימים בלבד לאחר תום ועידת האקלים בקופנהגן. בין היתר פנה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לראש הממשלה וביקש ממנו לפעול לדחיית הדיון.

גורמים במשרד התשתיות אמרו לוואלה! חדשות, כי ההחלטה על הדחייה הגיעה בעקבות פנייה ישירה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, שביקש לדחות את הדיון. הוא הוסיף, כי במשרד התשתיות היו מעוניינים לנהל את הדיון כמה שיותר מהר, אולם הם נענו לבקשה לדחות את הדיון עקב סמיכותו לוועידת האקלים בקופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully