וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש עונה לשטייניץ: על ביהמ"ש לא מאיימים

גלעד גרוסמן

16.12.2009 / 19:25

נשיאת ביהמ"ש העליון הגיבה לדברי שר האוצר, לפיהם החלטות השופטים גובלות לעתים בהפקרות. לדבריה, "בית המשפט אינו חושש". גם ראש לשכת עורכי הדין קרא לשטייניץ לחזור בו

"על בית המשפט לא מאיימים. בית המשפט אינו חושש". כך אמרה היום (רביעי) נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש במהלך דיון שנערך בבג"ץ בנושא הביטוח הלאומי ומס ההכנסה. דבריה נאמרו לאחר שאחד מעורכי הדין רמז בדיון לדברים שאמר שר האוצר יובל שטייניץ על ההפקרות של שופטי בית המשפט בנושאים פיננסיים.

אתמול קרא גם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון לשטייניץ לחזור בו מדבריו נגד בית המשפט העליון. במכתב ששלח גיא-רון לשטייניץ כתב כי "אכן, לקיומן של זכויות יסוד יש לעתים משמעות פיננסית. החיים עולים כסף. הגנה על זכויות איננה בזבוז כספים. הכספים נועדו כדי לשמר זכויות, ולקיומם של עקרונות דמוקרטים יש עלויות. מה לעשות ?!".

גיא-רון הוסיף, כי "אפשר לבקר פסיקה קונקרטית או מגמה מסתמנת תקופתית, אבל אסור להיגרר לאמירות העושות דלגיטימציה למערכת המשפט בישראל, ובוודאי כשהיא כלל אינה מוצדקת. חוסנה של המערכת השיפוטית הינו אינטרס עליון שלך, שלי ושל כל אזרחי ישראל ותושביה".

ביום שני תקף שטייניץ בחריפות את בית המשפט העליון. בנאום הנעילה בוועידת ישראל לעסקים 2009 שהתקיימה בתל אביב, אמר שטייניץ כי "הערב אני רוצה לדבר על גורם משמעותי שלא מגלה אחריות ולא מתחשב באחריות הכלכלית והלאומית הנדרשת. גורם שמשבש פעם אחר פעם - לא בכוונת מכוון, אבל בחוסר אחריות - את התכנון הכלכלי ואת החוסן הכלכלי של מדינת ישראל. גורם שאני מוקיר ומעריך ועדיין אינני פטור מדבר הביקורת עליו - כוונתי למערכת המשפט ולבית המשפט העליון".

שטייניץ אמר כי "בשנים האחרונות גוברת המגמה של פסקי דין שניתנים בעיקר על ידי בתי המשפט, שכורכים בחובם השלכות כלכליות ומאקרו-כלכליות עצומות. בזמן שאנחנו באוצר ובממשלה בוחנים בשבע עיניים כל הוצאה תקציבית של מיליונים בודדים או כל הטבת מס מאידך - בתי המשפט היקרים שלנו פוסקים פעם אחר פעם פסיקות בעלות השלכות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים, מאות מיליוני שקלים ואפילו מיליארדי שקלים. דומה שמבחינת השופטים בבית המשפט העליון, ויש לי המון כבוד לשופטים, מה-נפקא-מינא אם זה 30 מיליון שקל או 30 מיליארד? וזה מוזר! כי מצד אחד נוצרה בביהמ"ש העליון בישראל מסורת נכונה של התחשבות בשיקולי ביטחון לאומי והשופטים לוקחים בחשבון את ההשלכות - אך בתחום הכלכלי יש התערבות בוטה, חסרת אחריות וגובלת בהפקרות בתחום הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully