וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע התייקרו המלפפונים ב-40% ?

עמירם כהן

16.12.2009 / 19:35

בארגון מגדלי הירקות טוענים כי ההתייקרות החריגה במחירי המלפפונים בנובמבר נובעת בעיקר מהמחסור בעובדים בקטיף. מזכיר ארגון מגדלי הירקות: "המחסור מתקרב ל-500 עובדים"

בארגון מגדלי הירקות טוענים כי ההתייקרות החריגה בשיעור 40% במחירי המלפפונים בחודש נובמבר, על פי נתוני הלמ"ס, נובעת בעיקר מהמחסור בעובדים בקטיף. לדברי מזכיר ארגון מגדלי ירקות, מאיר יפרח. המחסור בעובדים בענף המלפפונים, המבוסס ברובו על עבודת ידיים, מתקרב ל-500 עובדים.

עוד אמר יפרח כי חלק מההתייקרות היא עונתית ונובעת מההתקררות במזג האוויר, התקררות הגורמת בחודשים אלה לירידה של 30% ביבולים. יפרח: "בחצי השנה האחרונה חסרים בחקלאות 5,000 עובדים. כניסת העובדים הזרים נעצרה על ידי הממשלה, והמגדלים לא מספיקים לבצע את העיבודים הנחוצים, לא מספיקים לקטוף את התוצרת וחלק מהם גם דוחה את הזריעה. כשאין מספיק היצע ויש ביקוש קיים, המחירים עולים".

עם זאת אמר יפרח, כי נתוני הלמ"ס מוגזמים, ומחירי המלפפונים לצרכן התייקרו בשיעור של 25%-30% ולא 40%. גידול המלפפונים בישראל מתרכז במושבי השרון, עמק חפר ובכפרים במשולש. מגדל המלפפונים הגדול בארץ הוא מושב אחיטוב בשרון, שבבעלות חבריו 3,000 דונם של חממות לגידול מלפפונים.

להערכת יפרח, מחירי הירקות לצרכן צפויים לרדת בחודשים הקרובים, בשל היצע גדול של ירקות, שהיו מיועדים ליצוא אך יגיעו לשוק המקומי: "המחסור בעובדים בצירוף הירידה החדה במחירי הירקות מישראל באירופה, יביאו לירידת מחירים בשוק המקומי".

לדבריו, ירידת המחירים של הירקות באירופה המתקרבת לממדי משבר, ונובעת בעיקר מהתחרות העזה של תוצרת חקלאית ממרוקו וספרד המתחרה בירקות מישראל. "אם המחירים באירופה לא יעלו, עשוי להתרחש אסון בענף הפלפל. מדובר בענף היצוא החקלאי הגדול ביותר בישראל, המייצא מדי שנה 130 אלף טון אותם מייצאים במהלך 5 חודשים בחורף ובאביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully