וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית ושמה שמעון פרס

אייל דץ

16.12.2009 / 16:51

נשיא המדינה הגיע לקופנהגן כדי לייצג את ישראל בוועידת האקלים, והתנסה בהטענת המכונית החשמלית של Better Place. "המכונית היא מעבר מהיר מאוד מחלום למציאות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס נחת היום (רביעי) בקופנהגן שבדנמרק כדי לייצג את ישראל בוועידת האקלים הבינלאומית המתקיימת בעיר. עם נחיתתו, התייצב הנשיא בעמדת הטעינה של המכונית החשמלית של חברת Better Place כדי להביע תמיכה בחברות הישראליות העוסקות בטכנולוגיה מתקדמת ומציגות את פיתוחיהן בוועידה.

פרס התנסה בהטענת המכונית, ישב ליד ההגה ובחן את הפיתוחים הטכנולוגיים המוצבים בתוך הרכב. נקודת הטעינה של המכונית החשמלית בה ביקר פרס מהווה חלק מרשת שהקימה החברה הישראלית בעיר ומונה עשרות נקודות טעינה המאפשרות הטענה למכוניות חשמליות. דנמרק היא המדינה הראשונה באירופה בה הותקנה רשת מסוג זה.

במעמד ההטענה אמר הנשיא כי "לפני שנתיים עוד דיברנו על החזון, ומדובר במעבר מהיר מאוד מחלום למציאות". יש לציין שפרס הוא מהאישים הבכירים ביותר בעולם שהביעו תמיכה במיזם המכונית החשמלית של שי אגסי עוד מתחילתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא רק אינטרס ירוק, אלא גם אינטרס ביטחוני לאומי מובהק". פרס, ארדן והמכונית החשמלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל הנשיא פרס התלווה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אשר אמר באירוע, כי "אני שמח ומברך את הנשיא שמזהה את הנושאים החשובים לעתיד המדינה והאנושות, ומקדם זאת הלכה למעשה. עבור ישראל הפחתת התלות העולמית בנפט ותוצריו הוא לא רק אינטרס ירוק, אלא גם אינטרס ביטחוני לאומי מובהק."

עם הגעתו לוועידת האקלים קיים פרס מסיבת עיתונאים והדגיש כי במהלך שלושת הימים הקרובים בכוונתו לחשוף את הטכנולוגיות הישראליות המתקדמות ביותר בעולם בתחומי הקלינטק, ולהציע למדינות העולם להשקיע בישראל במיזמי טכנולוגיות העתיד, אשר יהפכו את העולם לנקי וירוק יותר. בהתייחסו למחלוקות סביב גיבוש הסכם כלל עולמי לשמירה על איכות סביבה אמר הנשיא "אין למנהיגים ברירה, הם לא יכולים לברוח מהמציאות, ועליהם לקבל החלטות קשות לטובת האנושות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין למנהיגים ברירה, עליהם לקבל החלטות קשות לטובת האנושות". פרס ואגסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully