וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "גם בהתנתקות התמודדנו עם סרבנות"

גלעד גרוסמן

16.12.2009 / 16:04

היועץ המשפטי לממשלה הופיע בפני ועדת החקירה לטיפול במפוני גוש קטיף וסיפר על הדילמה האם להעמיד לדין רבנים מסיתים. "הצלחנו אז למצוא את דרך המלך"

"כולם זוכרים שהיה חשש אמיתי ומוצדק האם לראשונה בתולדות ישראל ממשלת ישראל מקבלת החלטה, והמוסדות המוסמכים אינם מסוגלים לבצע אותה". כך אמר היום (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בהופעתו מול ועדת החקירה הממלכתית לבחינת הטיפול במפוני גוש קטיף.

מזוז ציין שהמדינה התמודדה עם "קריאות סרבנות למיניהן, הפרות סדר בכל רחבי הארץ וכלה בכפר מימון, כשאנשים איימו בגופם למנוע פיזית את הפינוי. האתגר היה איך למרות כל האיומים יש לאפשר מחאה לגיטימית נגד ההתנתקות".

היועץ הוסיף שמדי יום היו פונים אליו בשאלות מדוע אינו פותח בהליכים משפטיים נגד רב כזה או אחר בגין המרדה או הסתה. "אני חושב", אמר, "שאנחנו בתהליך שיטתי ומורכב. הצלחנו למצוא את דרך המלך איך לאפשר מחאה של מי שהתנגד לתוכנית לבין להציב קווים אדומים מול מחאה שגולשת להפרות חוק. לרוב הפרת החוק נעה בתחום האלים של הפרות החוק ולא עצם קיומה של הפגנה גם אם היא לא היתה תמיד עם רישיון".

מזוז התייחס בדבריו להעתקת היישובים מגוש קטיף, ואמר כי "בראייה לאחור אני חושב שכתרגיל בית ספר זה לא נעשה נכון. בראייה לעתיד אני לא יודע איך אפשר יהיה לעשות את זה". הוא הוסיף שהיעדר שיתוף הפעולה בין הפונים למנהלת סל"ע הקשה על התהליך. "אם אנחנו משרטטים לעצמנו מצב שבו בתחילת 2004 היו מגיעים מתיישבים ואומרים אילו פתרונות הם רוצים והעבודות להעתקה קהילתית היו מתחילות ב-2004, אני מעריך שהפתרונות היו מוכנים עד לסוף 2005".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully