וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ של האיחוד: מז' י-ם הוא שטח כבוש

בנאומה הראשון בפני חברי פרלמנט אירופים, מתחה קתרין אשטון ביקורת חריפה על ישראל. "מזרח ירושלים והגדה המערבית הם שטחים כבושים. אנו מודאגים מהתנאים של תושבי עזה"

שרת החוץ החדשה של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מתחה היום (רביעי) ביקורת קשה על ישראל בנאומה הראשון בתפקיד. במהלך הנאום שעסק במזרח התיכון, גילתה אשטון כי בכוונתה לבקר באזור בתחילת השנה הקרובה. "מזרח ירושלים היא שטח כבוש, יחד עם הגדה המערבית", אמרה אשטון בנאום שנשאה בפני חברי פרלמנט אירופאים בשטרסבורג.

"האיחוד האירופי מתנגד להרס בתים, פינוי תושבים ערבים ובניית גדר ההפרדה", אמרה אשטון, שלאחר כניסתה לתפקיד הוגדרה על ידי מספר גורמים בישראל כ"טבולה ראסה, שניתן יהיה להשפיע עליה בקלות". אשטון הגדירה בנאומה את ההחלטה הישראלית להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לתקופה של עשרה חודשים כ"צעד ראשון" ואמרה כי ראשי האיחוד האירופי "מודאגים מאוד מתנאי החיים היומיים של תושבי עזה". לאחר מכן קראה אשטון לישראל "לפתוח מחדש את המעברים בעזה ללא דיחוי".

אשטון קראה לחידוש המשא ומתן לשלום, הבטיחה כי האיחוד יפעל לצורך כך יחד עם ארצות הברית ואמרה כי "נראה ששני הצדדים מתרחקים זה מזה. אני אגיע למזרח התיכון בקרוב ומטרתי המרכזית היא לפגוש את השחקנים הראשיים ולראות מקרוב כיצד יכול האיחוד להיות כוח שיביא לשינוי".

בשבוע שעבר אימצו שרי החוץ של האיחוד האירופי הצעת החלטה האומרת כי ירושלים צריכה להיות בירת שתי המדינות - אבל הדרך לשם חייבת להיעשות באמצעות משא-ומתן. אשטון התייחסה בנאומה לנשוא ואמרה כי היא "מקווה שעזרנו להשיב מעט ביטחון לפלסטינים והחדרנו בהם רצון להיכנס לתהליך השלום. כל הנושאים צריכים להיות על השולחן, כולל מעמדה של ירושלים כבירה העתידית המשותפת".

לא רק ישראל ספגה ביקורת מאשטון. על הקוורטט ונציגו טוני בלייר אמרה שרת החוץ של האיחוד כי עליו "להביא קבלות ולהוכיח כי הוא שווה את הכסף". במהלך נאומה קראו מספר חברי פרלמנט אירופאיים להטלת עיצומים כנגד ישראל, וכינו את יחס הממשלה לערבים "אפרטהייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully