וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון התקשר ללבני: "מתנגד לצו המעצר"

פנחס וולף

16.12.2009 / 14:18

אחרי הסערה שפרצה בעקבות צו המעצר שהוצא בלונדון ליו"ר האופוזיציה לבני, התקשר אליה ר"מ בריטניה ואמר לה כי הוא מתנגד לחלוטין לצו. בראון הוסיף כי לבני רצויה בבריטניה בכל עת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, התקשר בצהרים (רביעי) ליו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ואמר לה כי הוא מתנגד לחלוטין לצו המעצר שהוצא כנגדה. בראון הוסיף כי לבני רצויה בבריטניה בכל עת וכי בכוונתו לפעול על מנת לשנות את המצב המשפטי הקיים. לבני מצידה הבהירה כי יש צורך מיידי בתיקון המצב שנוצר, לא בעבורה, אלא עבור כל מקבל החלטות , כל מפקד וכל חייל בישראל ובעולם, שנאלצים להלחם בטרור.

בצהרים נפגשה לבני עם שר החוץ הליטאי ויגאודס אוסאקאס. לבני אמרה לאוסאקאס כי "ישראל מתמודדת היום עם סוגיה שצריכה להטריד כל דמוקרטיה בעולם, ובמיוחד את החברות בנאט"ו - תופעת ניצול של מערכות משפטיות ותביעות כנגד בכירים ישראלים וכנגד חיילי צה"ל. לא מדובר על תופעה חדשה של הימים האחרונים, ובמובנים רבים זו אינה תביעה אישית נגדי או תביעה נגד מדינת ישראל, אלא תביעה כנגד כל מדינה דמוקרטית הנלחמת בטרור. יש לתבוע את אותם טרוריסטים ולא את אלה שנלחמים נגדם. מדובר טרוריסטים, שאינם באמת מוטרדים מחיי אזרחים – ישראלים או פלסטינים".

שר החוץ הליטאי אמר כי "ברצוני לשוב ולהביע את תמיכתנו בישראל ואת החשיבות שאנו מקנים ליחסים בינינו. ישראל היא הדמוקרטיה היחידה באזור, ידידה ושותפה חשובה לנו. אני מודע למקרה המצער מאוד של הוצאת צו המעצר בלונדון, משוכנע שישנם גם קולות היגיון ומברך על שיחתו של שר החוץ הבריטי איתך אמש".

מוקדם יותר נשא שר החוץ אביגדור ליברמן דברים בכנס נגד אנטישמיות שהתקיים במלון קראון פלאזה בירושלים. במהלך האירוע התייחס ליברמן לסוגיית צו המעצר שהוגש נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בבריטניה. לשאלת וואלה! חדשות האם הוא מרוצה מהטיפול של הממשל הבריטי בצו המעצר, השיב ליברמן כי "אין כאן שאלה של מרוצה. גם הם מבינים שהדינמיקה שם ברורה, שעוד מעט יגישו שם צו מעצר נגד כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן ובאירן. ופליט אפגני יגיש תלונה גם נגד קצינים בריטים שמעורבים בפעילות באפגניסטן. זה אינטרס של בריטניה, לא של ישראל, לשנות את המצב כפי שנוצר היום".

כשנשאל שר החוץ האם לדעתו בריטניה היא כיום מדינה אנטישמית, השיב ליברמן כי "לא מדובר רק בבריטניה, שאי אפשר להאשים את הנהגתה באנטישמיות. השאלה היא איך מתייחסת הנהגת המדינה לאנטישמיות. כשהנהגת אירן מכנסת כנס להכחשת השואה, פירושו של דבר שמדובר במדינה שדוגלת באותם רעיונות. אין ספק שההנהגה בכל מדינה סבירה מגנה ונלחמת ומנסה לעשות ככל יכולתה נגד גילויי אנטישמיות. בריטניה נלחמת באופן אישי נגד אנטישמיות, וההנהגה והשרים מתייצבים נגד אותם גילויים".

אביגדור ליברמן. רויטרס
"גם בריטניה מבינה שהדינמיקה שם ברורה". ליברמן/רויטרס

אמש התקשר ללבני גם שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד. שר החוץ הביע באוזני לבני את זעזועו מצו המעצר שהוצא כנגדה על אדמת בריטניה. לבני הבהירה כי היא אינה רואה בכך עניין אישי, אלא עניין של מדינת ישראל כולה והיכולת להמשיך ולפעול כנגד איומים משותפים. לבני הדגישה כי יש לפתור את הנושא כפי שסוכם בינהם בעבר בהיותה שרת החוץ. "הזמן שעובר ללא פתרון ראוי, מנוצל לרעה". מיליבנד הבטיח לפעול בנושא ללא דיחוי.

מיליבנד הביע את התנצלותו על הצו גם במהלך שיחת טלפון שקיים עם שר החוץ אביגדור ליברמן. מיליבנד הביע דאגה מהמצב ואמר כי המצב אינו מקובל עליו וגם לא על חברי הקבינט האחרים בממשלת בריטניה. שר החוץ הבריטי הוסיף שיש למצוא פתרונות כדי שמצב כזה של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים לא יישנה וכי הוא מייחס חשיבות ליחסים בין ישראל לבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully