וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לא חוקי לקבל רק יהודים לבי"ס יהודי

לאחר שבי"ס יהודי בלונדון סירב לקבל נער משום שאמו התגיירה בתהליך רפורמי, הגיע הנושא לביהמ"ש העליון. ביהמ"ש פסק כי למרות שלא מדובר בגזענות, קבלת יהודים בלבד לבתי ספר יהודים אינה חוקית

בית המשפט העליון בבריטניה קבע היום (רביעי) כי החלטת בתי ספר יהודים בממלכה לקבל לשורותיהם אך ורק תלמידים יהודים אינה חוקית. ההחלטה התקבלה לאחר שבית ספר בלונדון סירב לקבל נער בן 12 שאמו אינה נחשבת כיהודיה בעיני היהדות האורתודוכסית, משום שעברה גיור רפורמי. ב-BBC דווח, כי נשיא בית המשפט העליון, הלורד פיליפס, אמר שבית הספר הפר את החוקים נגד גזענות בסירובו לקבל את הילד לבית הספר, אך הדגיש כי למרות זאת אין לראות בבית הספר כגזען.

ההחלטה בבית המשפט התקבלה ברוב מצומצם של חמישה תומכים נגד ארבעה מתנגדים. "מרבית השופטים טענו כי מדיניות בית הספר היא בגדר אפליה על בסיס גזעי, ולכן אינה חוקית", אמר הלורד פיליפס, "לעומת המיעוט שטען כי תנאי הקבלה הם דתיים ולא גזעיים". נשיא בית המשפט אמר כי השופטים שתמכו בהחלטה הבהירו שהעובדה כי מדיניות בית הספר נשפטה במונחים של אפליה גזעית, אינה אומרת כי מי שאחראי למדיניות פעל בצורה גזענית, "כיוון שההגדרה של גזענות היא בלתי מובנת פעמים רבות".

הפרשה החלה כאשר בית הספר JFS (בית הספר החופשי של היהדות") בברנט שבצפון לונדון, סרב לקבל לשורותיו את הנער, שנודע בתקשורת בשם "M"', שנולד לאב יהודי ואמא שעברה גיור רפורמי. הנושא הגיע לבית המשפט העליון לאחר ששלושה שופטים בבית המשפט לערעורים פסקו בחודש יוני כי מדיניות הקבלה לבית הספר היא "אפליה על בסיס גזעי נגד הנער".

בדיונים שדנו בעתירת המשפחה, אמרה עו"ד דינה רוז המייצגת את משפחת הנער, כי בית הספר הסכים בעבר לקבל נער שמצהיר כי הוא אתאיסט, אולם מנע את קבלתם של אלה שאימן עברה גיור רפורמי, גם אם הילד עצמו מקיים את כל מצוות היהדות. "אין זה חוקי להשתמש במוצאו של הילד כדי לקבוע קריטריונים", אמר נציגו של אביו של הנער בדיונים. "התנהגות כזו לא מקובלת, במיוחד כשמדובר בבית ספר הממומן על-ידי משלם המסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully