וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאליטי צ'ק: סוף עידן ההמחאות

עומר רבין

16.12.2009 / 11:08

350 שנה לאחר שנכנסו לשימוש, צפויה היום המועצה הבריטית לתשלומים להצביע בעד הוצאה הדרגתית של הצ'קים מהמסחר הבריטי - עד לסיום סופי של השימוש בהם בשנת 2018

הפנקס הכי יקר שלנו עשוי בקרוב להיעלם מהארנק ומהמגירה: בממלכה הבריטית כבר הבחינו והבינו שהפתרונות האלקטרוניים החדשים לצד כרטיסי האשראי החדשים-קצת-פחות הולכים ומשתלטים על כל שוק התשלום ועשויים היום להחליט באופן היסטורי להפוך את הצ'קים הידועים להיסטוריה כלכלית בלבד.

המועצה הבריטית לתשלומים (כן כן, יש גוף כזה) מתכנסת היום כדי להצביע בסוגיה, לאור שלל נתונים המצביעים על אי-היעילות הגלומה בשיטה. מנתונים שנאספו במדינה עולה כי פחות מ-4% מהעסקאות מבוצעות באמצעות המחאות וכי עלות ההפקדה ועיבוד הנתונים שלהם מסתכמת בפאונד שלם לכל צ'ק - סכום יקר בהרבה מזה הנדרש למימון פעולת גיהוץ בכרטיס האשראי או העברה אלקטרונית. כך, על פי הנתונים, בשנת 2008 רשם הבריטי הממוצע רק המחאה אחת בכל חודש - נתון נמוך בהרבה מזה שנרשם שם בשנים קודמות.

אילוסטרציה צ'ק. TheMarker
בעוד עשור תמצאו את זה רק במוזיאון/TheMarker

על פי המדיניות המתגבשת, יוגבל השימוש בצ'קים כשיטת תשלום באופן הדרגתי עד להוצאה מוחלטת שלהם ממעגל המסחר בממלכה בשנת 2018. בזמן השנים הללו, מאמינים בבריטניה, צפוי שיעור השימוש בהמחאות לרדת גם כך באופן משמעותי לשיעור אפסי - לאור התבגרות הצרכנים וכניסתם של צרכנים חדשים, צעירים יותר, אשר כבר רגילים ומתורגלים בשיטות התשלום החדשות יותר - זאת במקביל לצמצום היקפי הצריכה של צרכנים מבוגרים מאוד שטרם התרגלו לשיטות תשלום מודרניות יותר. במקביל, מאמינים כי השיפור הטכנולוגי במהירויות האינטרנט ובפריסת הרשת יאפשרו עלייה חדה בשיעור השימוש באמצעי התשלום האלקטרוניים ובניהול חשבונות באופן וירטואלי שיתרמו גם הם לצמצום השימוש בניירות המיושנים.

עם קבלת ההחלטה צפויה בריטניה להצטרף למדינות הסקנדינביות ולאירלנד שבהן כבר התקבלה החלטה רשמית להוציא את הצ'קים מהמחזור באופן סופי בתוך פחות מעשור.

מי שכן מביעים התנגדות למהלך בבריטניה הם ארגוני הצרכנים המבוגרים אשר "לא מסתדרים" עם אפשרויות התשלום הוירטואליות וזקוקים לנייר ולעט הישנים והטובים. שם מביעים חשש מיכולתם של לקוחות מבוגרים להמשיך ולקחת חלק בחיים הכלכליים במדינה. על פי ההערכות, באם תתקבל ההחלטה - יחלו הבנקים בהעברת סדנאות מיוחדות לציבור הלקוחות הוותיקים על השימוש באמצעים וירטואליים וכן יציידו אותם בכרטיסי אשראי מיוחדים מותאמים לצרכיהם על מנת להקל עליהם את ההתמודדות עם קבורתם הסופית של הפנקסים הנושנים.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'קים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully