וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבריטים מבינים שגם נגדם יוצאו צווים"

16.12.2009 / 13:30

שר החוץ התייחס בתום כנס בנושא אנטישמיות לצו המעצר שהוצא נגד ציפי לבני בבריטניה. ”הם מבינים שהדינמיקה ברורה. עוד מעט יגישו שם צו מעצר נגד כוחות נאט”ו הפועלים באפגניסטן”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

שר החוץ אביגדור ליברמן נשא דברים הבוקר (רביעי) בכנס נגד אנטישמיות שהתקיים במלון קראון פלאזה בירושלים. במהלך האירוע התייחס ליברמן לסוגיית צו המעצר שהוגש נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בבריטניה. לשאלת וואלה! חדשות האם הוא מרוצה מהטיפול של הממשל הבריטי בצו המעצר, השיב ליברמן כי "אין כאן שאלה של מרוצה. גם הם מבינים שהדינמיקה שם ברורה, שעוד מעט יגישו שם צו מעצר נגד כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן ובאירן. ופליט אפגני יגיש תלונה גם נגד קצינים בריטים שמעורבים בפעילות באפגניסטן. זה אינטרס של בריטניה, לא של ישראל, לשנות את המצב כפי שנוצר היום".

כשנשאל שר החוץ האם לדעתו בריטניה היא כיום מדינה אנטישמית, השיב ליברמן כי "לא מדובר רק בבריטניה, שאי אפשר להאשים את הנהגתה באנטישמיות. השאלה היא איך מתייחסת הנהגת המדינה לאנטישמיות. כשהנהגת אירן מכנסת כנס להכחשת השואה, פירושו של דבר שמדובר במדינה שדוגלת באותם רעיונות. אין ספק שההנהגה בכל מדינה סבירה מגנה ונלחמת ומנסה לעשות ככל יכולתה נגד גילויי אנטישמיות. בריטניה נלחמת באופן אישי נגד אנטישמיות, וההנהגה והשרים מתייצבים נגד אותם גילויים".

השופט ריצ'ארד גולדסטון. AP
"מנסים באובססיביות לעשות דה לגיטימציה של ישראל ע"י אימוץ דו"ח גולדסטון"/AP

בנוגע לאנטישמיות הפושה בעולם אמר ליברמן כי "משתמשים באנטישמיות כדי להצית שנאה נגד היהודים, אבל נעשה בזה שימוש גם בשביל לעשות דה-לגיטימציה נגד ישראל. זה גבר בוועידת דרבן הראשונה ב-2001 בביטוי של אנטישמיות חדשה. אין עוד מדינה עצמאית בעולם שמטילים ספק בדמותה להתקיים כמדינה - כמו שיש כלפי ישראל".

ליברמן הוסיף כי "אלה שעומדים מאחורי המתקפה נגד ישראל חצו את הקו. הם מחפשים להרוס את המדינה היהודית חלק אחרי חלק ומנסים למנוע מהעם היהודי את הזכות להגדרה עצמית. הם קוראים לחרם אקדמי ולסנקציות כלכליות, והתמיכה בהם גוברת בחוגים בינלאומיים ופוליטיים בעולם. צביעותם ניכרת ורק לאחרונה ראינו את הארגונים הלא ממשלתיים, שמנסים באובססיביות לעשות דה לגיטימציה של ישראל על ידי אימוץ דו"ח גולדסטון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא אירן מחמוד אחמדינג’ד. AP
"מדינה אנטישמית". אחמדינג'ד/AP

עוד אמר ליברמן כי "חברי הוועדה האשימו את ישראל בהפרת זכויות אדם אך למרבה הצער הם התעלמו מהעובדה שבכל האזור, מזימבבואה עד בנגלדש, אין עוד מדינה שנלחמת למען זכויות אדם כמו ישראל. מסתבר שהמדינות 'הדמוקרטיות' ביותר, כמו צפון קוריאה, אירן, ערב הסעודית, ונצואלה וקובה הצביעו נגד ישראל באו"ם בז'נבה. כמובן שהם בעצמן מפגינות מעורבות חזקה לזכויות אדם ודמוקרטיה", אמר ליברמן בציניות.

ליברמן התייחס גם לסוגיית הגרעין האירני ואמר כי "מפחיד שרק 60 שנה אחרי זוועות השואה אנחנו רואים דוגמאות של אנטישמיות במימון אירן. היא מכחישה את השואה, קוראת להשמדת ישראל ומנסה להשיג נשק גרעיני. כל העובדות הללו מזכירות לנו את מה שקרה לפני 70 שנה" אמר ליברמן, בהתייחסו לעליית הנאצים לשלטון בגרמניה.

עדכון ראשון: 11:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully