וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מתקשה להתאקלם

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

16.12.2009 / 10:14

גם אם עברתם לדירה חדשה והחתול מתקשה להתרגל, אל דאגה. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, כאן בשבילכם

יש לנו חתולה מקסימה וקצת פחדנית. עברנו מקומה ראשונה לקומה שישית. בדירה הקודמת היתה יושבת במרפסת ומשקיפה לרחוב, ולפעמים אף יוצאת לגיחות של חצי שעה בחוץ (היינו פותחים לה את הדלת). עכשיו היא מנותקת. אולי כדאי להביא לה חתול. האם זה רעיון טוב?

מעבר דירה ובכלל כל שינוי, מהווה לחץ נפשי ורגשי במיוחד אצל חתולים מופנמים ומפוחדים מטבעם או מכורח הנסיבות אשר הם חוו בהיותם צעירים מאד. חשוב לאפשר לחתולה שלכם להרגיש טוב גם בדירה החדשה, ולזכור לספק לה שפע של פעילויות ואביזרים מתאימים לה, ולשחק איתה בכל מה שהיא אוהבת.

צ'ופרים של אוכל תמיד עוזרים בשעות משבר. וכמובן הרבה מאד אהבה, סבלנות ופעילות משותפת – משחקי חכה למיניהם, משחקים לחתולים המופעלים עצמאית ע"י סוללות וכמובן אביזרי גירוד יעילים (כדי לפרוק לחץ ולאפשר לה לסמן היטב את הריחות שלה בדירה החדשה, וכך לחזק את בטחונה העצמי), מקומות להסתתר בהם – גבוהים ונמוכים, כדי להיות עם עצמה, ולא פחות חשוב – מקומות גבוהים לצפייה בנעשה בחוץ, ובמיוחד על אדן חלון מאובטח היטב עם רשת מתאימה. מומלץ גם לספק לה דשא נקי, ניתן לגדל באדנית קטנה בבית, היא בוודאי מתגעגעת לזה.
באשר לחתול נוסף זה מומלץ מאד, אבל אנא דעו שחשוב שתרצו ותאהבו החתול הזה לא פחות ממנה, כמובן.

ההתאקלמות חייבת להיות בנפרד. מומלץ מאד לאמץ חתול או חתולה (אחרי עיקור/סירוס) בגיל בוגר, בסביבות גיל החתולה שלכם. חתול רגוע ולא מפוחד, וכמובן עם שמחת חיים. עמותות למען בע"ח יתנו לכם הדרכה ויעזרו בהתאמה.

יש לנו חתולה צעירה. אחרי שעברנו לבית חדש לפני כשנה, היא החלה לאכול בגדים, שרוכים, ומצעים. היא ממש בולעת אותם. אנחנו דואגים שבסוף תהיה לה חסימה בבטן. אנחנו כמובן מנסים להחביא את הכל ולמנוע ממנה גישה במשך היום לחדר השינה, אבל זה לא עוזר. מה כדאי לעשות?

ההתנהגות אותה אתם מתארים, של אכילה אובססיבית כמעט, נקראת בשפה המקצועית "פיקה" והיא מחייבת טיפול מקצועי. התנהגות מסוג זה מרמזת על לחץ נפשי בו החתולה שלכם נמצאת, ומכיוון שאתם מציינים שהיא עושה זאת מאז מעבר לבית חדש, הרי שיש גורמים סביבתיים ואחרים אשר מעיקים עליה ויש לאתר אותם לספק לה אפשרות להתמודד איתם, ביעילות ולפרוק את הלחצים בדרכים חיוביות.

מובן שהסכנה המיידית היא חסימת מעיים ויש עוד מספר סכנות פיזיולוגיות. ראשית, אנא החביאו את כל מה שהיא עלולה לאכול.
לאחר מכן גשו איתה לווטרינר מיומן ביותר בתחום הטיפול בחתולים, כדי לבדוק האם יש לה בעיה פיזיולוגית המציקה לה וגורמת ללחץ ולהתנהגות יוצאת הדופן. לעתים מדובר במזון לא מתאים עבור החתולה באופן ספציפי, ויש עוד גורמים פיזיים ללחצים רגשיים.

כאשר הווטרינר מאשר שהחתולה בריאה לחלוטין ואין כל צורך בטיפול ווטרינרי מסוים, אנא צרו קשר כדי לקבל ייעוץ התנהגותי פרטני ולעזור לחתולה להתמודד עם הלחצים.
לעיתים נראה כלפי חוץ שהכל טוב ולמעשה החתולה מאושרת, אבל כאשר קיימת התנהגות יוצאת דופן וקיצונית (אכילה של מוצרים שאינם מזון במקרה שלכם) זו חובה לעזור לחתולה ולצמצם את גורמי הלחץ המביאים אותה להתנהגות זו.

זה בהחלט אפשרי וניתן ליישום בעזרת ייעוץ התנהגותי ובדרכים חיוביות ונעימות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully