וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יבחן חוקיות תנאי הפנסיה של ח"כ שי

16.12.2009 / 10:07

בעקבות חשיפת תנאי הפנסיה של נחמן שי על כהונתו כדובר צה"ל, החליט מבקר המדינה לבדוק האם מדובר בתופעה נפוצה בצה"ל. שי קיבל 3.1 מיליוני שקלים עבור שלוש שנות עבודה

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו לבדוק אם הפנסיה שמקבל ח"כ נחמן שי (קדימה) על תקופת שירותו כדובר צה"ל היא מקרה פרטני או שמדובר בתופעה רחבה. כמו כן יבדוק המדבר עם התופעה ממשיכה להתקיים בצה"ל. זאת בעקבות תלונות שהגיעו ללינדנשטראוס בימים האחרונים.

דיון בועדת הכלכלה. עומר מירון
קיבל 3.1 מיליון שקלים על שלוש שנות תפקיד. שי/עומר מירון

לפני כשבועיים נחשף בגלי צה"ל כי חבר הכנסת שי קיבל 3.1 מיליוני שקלים כפנסיה על שירותו כדובר צה"ל במשך שלוש שנים בלבד, בין השנים 1989-1991. מדובר בתשלום פנסיה של כ-20,000 שקלים בחודש. שי יצא לחופשה מצה"ל ללא תשלום לאחר שסיים את עבודתו כדובר צה"ל. במהלך החופשה, שי לא שב לעבודתו הצבאית, אולם צבר את הוותק הדרוש עבור קצבת פנסיה צבאית.

מבדיקת המקרה עולה, כי הסידור המדובר הינו חוקי לחלוטין ואינו עומד בסתירה להנחיות משרד הביטחון. גורמים בצה"ל סיפרו כי סידורים פנסיוניים כאלה, אינם מתאפשרים בעת הנוכחית ושגם בעבר לא היה מדובר בתופעה רחבה בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר אז כי "מנתונים הנמצאים בידי צה"ל, חבר הכנסת שי שירת בקבע שמונה שנים, מתוכן ארבע שנים ו-11 חודשים בחופשה ללא תשלום. למשרת הקבע ניתן לרכוש את תקופת החופשה כדי שתיחשב לצרכי קצבה, וכך נעשה במקרה זה. לאור זאת, נחשבה כל תקופת החופשה של חבר הכנסת נחמן שי לצורך זכאותו לפנסיה, והדבר אושר על-ידי הגורמים המוסמכים בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully