וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה שלח מכתב לקים ג'ונג איל

גורם במחלקת המדינה אמר כי נשיא ארה"ב העביר מכתב למנהיג צפון קוריאה, אך לא ציין מה נכתב בו. במקביל דווח כי צפון קוריאה פנתה לוושינגטון בבקשה לשוב לשיחות הגרעין

נשיא ארצות הברית ברק אובמה העביר מכתב אישי למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג איל, כחלק מהמאמצים להשיב את המדינה הקומוניסטית המתבודדת לשיחות על פירוקה מנשק גרעיני. כך אמר הבוקר (רביעי) גורם רשמי בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. לפי העיתון "וושינגטון פוסט", שדיווח אמש על המכתב, הממשל האמריקאי דרש מהשותפות בשיחות הרב-צדדיות עם צפון קוריאה שלא לדון באופן פומבי במכתב.

לדברי הגורם, שליחו המיוחד של אובמה לצפון קוריאה סטיבן בוסוורת' העביר את המכתב בשבוע שעבר לגורמים רשמיים בפיונגיאנג, בעת ביקורו במדינה. הגורם במחלקת המדינה, שדיווח על דבר המכתב בעילום שם, לא הסכים לפרט בנוגע לתוכנו, אך ציין כי פרטיו תואמים את הדברים שמסר השליח בוסוורת' למנהיגי המדינה. "לצפון קוריאה יש ברירה – להמשיך ולהעמיק את הבידוד או ליהנות מרווחים על ידי חזרה לשיחות הגרעין", אמר. לדבריו, לא ידוע לו אם ג'ונג איל השיב על מכתבו של אובמה. יחד עם זאת, סוכנות הידיעות יונהאפ בדרום קוריאה דיווחה הבוקר כי צפון קוריאה פנתה באמצעות בוסוורת' לוושינגטון בבקשה לשוב לשיחות הגרעין וכן בדרישה להסיר את הסנקציות נגדה.

כבר בחודש שעבר, במהלך ביקור בדרום קוריאה, הודיע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי ישלח נציג מטעמו לצפון קוריאה, על מנת לדון בסיום המחלוקת עם פיוגניאנג. אובמה הכריז על נכונותו להשיב את הסיוע הכלכלי לפיונגיאנג, בתמורה לביטול תכניתה הגרעינית השנוייה במחלוקת. לאחר הפגישה עם אובמה, אמר נשיא דרום קוריאה לי מיונג בק, כי לא נקבע מועד סופי להשגת עסקה גרעינית עם צפון קוריאה. עם זאת, הוסיף, כי ברצונו לראות את פיונגיאנג מתקדמת במהרה לקראת מטרה זו.

אובמה עצמו אמר אז כי פתרון המחלוקות אפשרי, אך "זה יקרה רק אם צפון קוריאה תנקוט בצעדים משמעותיים" לקראת חיסול תכנית הגרעין שלה. אובמה הוסיף שהוא והנשיא לי מיונג-באק מסכימים שיש לשבור את דפוס הפעולה שהיה קיים בעבר, לפיו צפון קוריאה עוברת לסירוגין בין התנהגות פרובוקטיבית לבין משא ומתן. אובמה הוסיף שזה יועיל לעם הצפון קוריאני לחזור לקהילה הבינלאומית. "אני מקווה", אמר, "שעל ידי קבלת ההצעה שלנו, צפון קוריאה תבטיח את ביטחונה, תשפר את איכות החיים של אזרחיה, ותפתח את הדרך לעתיד חדש".

עדכון ראשון: 5:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully