וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול אלוביץ' במו"מ למכירת אחזקותיו ב-yes

אמיתי זיו ואמיר טייג

16.12.2009 / 7:53

טייקון התקשורת הטרי שרכש את בזק לאחרונה החל במו"מ למכירת 32% מהבעלות בחברה לשתי קרנות זרות תמורת 500 מיליון שקלים. העסקה משקפת ל"yes" שווי שוק של 1.6 מיליארד שקל

איש העסקים שאול אלוביץ' צפוי למכור את חלקו ב-yes המהווה 32% מהחברה. אלוביץ' נמצא במו"מ מתקדם עם שתי קרנות השקעה זרות, שעתידות לחלוק את הנכס ביניהם. במסגרת הדיונים נפגש עם נציגי הקרנות גם מנכ"ל yes, רון אילון.

הקרנות הרוכשות צפויות לקחת על עצמן את חלקו של אלוביץ' בחוב הבעלים. החוב לכל בעלי המניות הוא כיום 2.5 מיליארד שקל. הערכות הן כי שווי yes בעסקה הוא כ-1.6 מיליארד שקל, כלומר פרמירה והקרן הנוספת ישלמו לאלוביץ' כ-500 מיליון שקל עבור אחזקותיו. אלוביץ' הוא טייקון התקשורת שרכש לאחרונה את חברת בזק, תמורת 6.5 מיליארד שקל. לפני הרכישה החזיק אלוביץ' ב-32% ממניות yes, ובזק מחזיקה ב-49.8%. מסיבות רגולטוריות, ועל פי פסיקת בית המשפט העליון מהקיץ האחרון, אסור לבזק להחזיק יותר מ-50% בחברה ולכן אלוביץ' חייב למכור כעת את הנתח שלו בחברת הלוויין. ואכן, בהסכם רכישת בזק של אלוביץ' מול המוכרים (איפקס-סבן-ארקין) הוא התחייב כי ימכור את חלקו ב-yes בטווח זמן של חצי שנה. עוד נכתב כי אם לא יצליח אלוביץ' למכור את הנתח בתקופה זו, הוא יעבור לידי נאמן.

מכירת החלק הזה של yes לקרנות זרות הוא מהלך הגיוני מבחינת אלוביץ'. כך הוא יוכל להגיע למצב שבזק שבבעלותו, על אף שאין לה רוב בחברה, היא בעלת השליטה בפועל שמנתבת את החברה כאוות נפשה.

ההשקעה לא גדולה - הריבית גם כן

בגלל של-yes חוב יש של כ-2.5 מיליארד שקל לבעלי המניות, החברה אינה מחלקת דיווידנדים. קרנות זרות שירכשו את הנתח רוכשות למעשה את הלוואה וייהנו מריבית על ההשקעה, שמוערכת בכ-8%-10% בשנה. זו ריבית לא גבוהה עבור קרנות השקעה פרטיות (Private Equity), אך מנגד מדובר בהשקעה לא גדולה מבחינת הקרנות, וחלק ממנועי הצמיחה של yes עוד נמצאים לפניה - כמו השקת שירות VOD ב-2010. בשלב הנוכחי yes לא משלמת למעשה את הריבית לבעלי המניות, אלא רושמת זאת בדו"חותיה כהוצאה רעיונית (לא תזרימית).

אחת הקרנות המתעניינות ברכישת yes היא קרן פרמירה (permira) הלונדונית. מדובר בקרן השקעות שפועלת מאז 1985 והיקף אחזקותיה הנוכחי הוא יותר מ-80 מיליארד יורו. הקרן היתה אחת המתמודדות על רכישת פרטנר, אך נסוגה לבסוף מהמירוץ.

מאז 1997, 34% מההון של פרמירה מושקע במגזר ה-TMT (טלקום-מדיה-טכנולוגיה). כיום השקעות הקרן במגזר כוללות בין השאר אחזקות ב-NDS (הישראלית לשעבר) בהיקף של 2 מיליארד יורו, ב-TDC (חברת הבזק של דנמרק) ב-13 מיליארד יורו. ייתכן שלעסקת המכירה לקרנות הזרות יצטרפו מאוחר יותר גם בעלי מניות המיעוט ב-yes -יואב חרל"פ, פולאר וקרדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully