וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: "טורקיה תשמש מתווכת הוגנת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2009 / 23:17

בפגישה בין שר החוץ הסורי וואליד מועלם ועמיתו הטורקי אחמט דאווד אולו, אמר מועלם כי טורקיה תוכל לשמש מתווכת הגונה במו"מ בין ישראל וסוריה, במידה וישראל תרצה בכך

שר החוץ הסורי וואליד מועלם נפגש אמש (שלישי) עם עמיתו הטורקי אחמט דאווד אולו. לאחר הפגישה אמר מועלם כי "טורקיה מילאה את תפקידה כמתווכת הגונה במשא ומתן הבלתי ישיר שהתנהל בין ישראל לסוריה. דבר זה מוכיח כי היא תוכל לשמש כמתווכת הגונה אם ישראל תגלה רצון אמיתי להשיג שלום אמיתי וכולל".

לאחר ששיבח את טורקיה כמתווכת הגונה, הוסיף מועלם כי "יחד עם זאת, אנחנו לא מוצאים שותף ישראלי להשגת שלום. יתרה מכך: אנחנו רואים שישראל נוקטת בצעדים שמשכנעים אותנו בעמדתנו זו". שר החוץ הטורקי קרא לישראל למלא אחר התחייבויותיה, ביניהן הפסקת הבנייה בהתנחלויות, והבהיר כי ארצו מוכנה לתווך בשנית בין ישראל לסוריה.

בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "אנחנו מוכנים למשא ומתן מיידי, ללא תנאים מוקדמים. נשיא צרפת סרקוזי אמר לי שהסורים דורשים חזרה לגבולות 67'". על העובדה שנשיא צרפת שוחח עמו גם על תיווך טורקי אפשרי בין ישראל לסוריה, אמר נתניהו כי "השבתי לו שאנחנו מעוניינים במשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים ואם כבר, אני מעדיף אתכם כמתווך ישיר". סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, הגיב לדבריו של נתניהו, ואמר כי "סוריה דבקה בתיווך הטורקי במשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully