וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילו את המורה מהכיסא וצילמו את האירוע

רמי שני

15.12.2009 / 22:25

תלמידים מתיכון באשדוד שרצו להתעלל במורתם המחליפה, חיבלו בכיסא שלה וחיכו לנפילתה. כשנפלה, צילמו את האירוע בטלפון סלולרי והפיצו את הסרטון בבית הספר

תלמידים מבית ספר תיכון באשדוד מצאו דרך להתעלל במורה המחליפה שלהם. הם חיבלו בכיסא שלה במטרה לראות אותה נופלת, כשהחבלה תביא לשבירתו. הכיסא אכן התפרק, המורה נפלה בחבטה על הרצפה, לקול צחוקם של התלמידים ונחבלה. אבל התלמידים בכיתה לא הסתפקו בכך, אלא צילמו את כל האירוע באמצעות מכשיר טלפון נייד והפיצו את הצילומים בין התלמידים של בית הספר.

המורה הנבוכה שלמרבה המזל לא נפגעה נדהמה לגלות כי לא יד המקרה גרמה לנפילתה, אלא מחשבה זדונית כיוונה את ההתרחשות. היא גילתה מהר מאוד, שבתוך דקות היא הפכה להיות כוכבת רייטינג במכשירים הסלולריים של התלמידים, לאחר שכמה מהם הציגו בפניה את צילום הווידאו.

המורה שהרגישה מושפלת וחסרת אונים נוכח הפרסום המבזה, הגישה ביום חמישי האחרון תלונה במשטרה המקומית. בעקבות חקירה של קצין הנוער בתחנת אשדוד פקד ראובן וייזמן, התגלו התלמידים המעורבים בפרשה וכן התבררה זהותו של התלמיד שצילם אותה. בידיהם נמצאו מכשירי הטלפון עם צילומי הווידאו של האירוע. המשטרה פתחה נגדם בחקירה בחשד לגרימת נזק למורה.

ממצאי החקירה, הועברו לבחינת פקחי נוער, כדי לבדוק אם יש מקום לפתוח תיקים פליליים נגד התלמידים. מדובר בנערים בני 15, גיל בו קיימת חובת בחינה של פיקוח נוער, בטרם החלטה על פתיחת תיק חקירה פלילי.

"לא מדובר במעשה קונדס אלא במעשה חמור מאוד", אמר פקד זיידמן, לדבריו, עבירה של פגיעה בפרטיות והפצת תצלום משפיל ומבזה היא עבירה שהעונש הצפוי בגינה הוא עד 5 שנות מאסר. התלמיד שצילם והפיץ את הסרט הושעה מבית הספר.

עיריית אשדוד מסרה בתגובה, כי בכוונתה להתייחס לפרשה באפס סובלנות, כמו ההתייחסות לכל אירוע דומה. "הפרשה נמצאת בבדיקה ועתידם של הנערים ידון בוועדה פדגוגית של אגף החינוך, ביחד עם משרד החינוך".

בעקבות המקרה קיים בית הספר שיחות הסברה בתוך כיתות הלימוד באשר לחומרת המעשה, ההשלכות ההרסניות של מעשי קונדס וכן מניעת שימוש לרעה באמצעים הטכנולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully