וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזרחי טפחות מתעניין ברכישת דיסקונט"

אתי אפללו

15.12.2009 / 21:21

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלי יונס, אמר כי הבנק מתעניין ברכישת בנק דיסקונט והוסיף כי הוא אינו מעונין רק ברכישת אחזקות המדינה, אלא במיזוג מלא

"מבנה שוק הבנקאות בישראל הוא אוליגופולי ובעייתי, ומיזוגים יגרמו לשוק להיות עוד יותר ריכוזי. הסיכוי שנראה מיזוג בין מזרחי-טפחות ודיסקונט הוא קלוש, וסביר שלא יעבור ברשות ההגבלים העסקיים". כך אמרו היום (שלישי) גורמים ברשות הגבלים עסקיים ל- TheMarker.

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, כי מזרחי-טפחות מתעניין ברכישת בנק דיסקונט. לדבריו, הוא אינו מעונין רק ברכישת אחזקות המדינה, אלא במיזוג מלא. "אנחנו מחפשים דרך לדבר על ליבם של הרגולטורים שיסכימו לעסקה הזאת, זו עסקה טובה מאוד וטוב למשק שיהיו שלושה בנקים גדולים שיתחרו בגבה העיניים", ציין יונס.

מנכ"ל הבנק סבור כי מיזוג בין שני הבנקים דווקא יועיל לצרכן ויעיר את התחרות בין הבנקים: "מתחרים שווי משקל נותנים תחרות כבדת משקל". בינתיים, צופה יונס מעבר של עשרות אלפי לקוחות לבנק בעקבות המבצע "להעביר את דביר". לדבריו, "המבצע להעביר את דביר הוא תמונת ראי של המצב בתחום הבנקאות - המערכת הבנקאית משתקפת כמערכת שכנראה לא נותנת את המענה הנדרש ללקוחות שלה ומידת ההיענות מפתיעה".

יונס גם אינו חושש מהגברת התחרות מצד בנק הפועלים בתחום המשכנתאות: "תחרות מחדדת את העפרונות והשכל של כל המשתתפים בה".

אין זו הפעם הראשונה שבנק מזרחי-טפחות מתעניין ברכישת אחזקות בדיסקונט והוא אף ניסה לבדוק אפשרות להשתתף במכרז לרכישת השליטה בדיסקונט בשנת 2006. אז, הוא לא קיבל היתר להשתתף במכרז וכעת הוא מנסה שוב.

מנכ"ל הבנק אלי יונס העלה את האפשרות שהבנק ירכוש את אחזקות המדינה בדיסקונט בשיחות שקיים עם גורמים באוצר בשבועות האחרונים. רכישה זו צריכה לקבל את אישור המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, וכן את אישור הממונה של ההגבלים העסקיים, רונית קן, ומדובר ב"משוכות גבוהות".

גורמים בתחום הבנקאות ציינו כי המפקח על הבנקים ככל הנראה, לא יתיר למזרחי-טפחות להחזיק אחזקת מיעוט בדיסקונט: "המפקח לא ירצה את מזרחי-טפחות כאחזקה של 25%. אם מזרחי-טפחות ירכוש נתח בדיסקונט, זה יהיה שליטה. אם מזרחי-טפחות מתעניין בדיסקונט, סימן שהאחזקות של בעל השליטה בבנק - קבוצת ברונפמן-שראן - נמצאות על המדף".

עם זאת, משפחת ברונפמן הצהירה באחרונה כי אחזקתה בדיסוקנט היא אחזקה אסטרטגית וכי אין כוונה לשנות את האחזקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully