וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי ללבני: "מזועזע מצו המעצר"

15.12.2009 / 21:42

דיוויד מיליבנד התנצל בפני יו"ר האופוזיציה על צו המעצר שהוצא נגדה בבריטניה, בגין חלקה במבצע "עופרת יצוקה". לבני: "זה לא עניין אישי, אלא עניין של כל מדינת ישראל"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, התקשר לפני שעה קלה (שלישי) ליו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, והביע באוזניה את זעזועו מצו המעצר שהוצא כנגדה על אדמת בריטניה. לבני הבהירה כי היא אינה רואה בכך עניין אישי, אלא עניין של מדינת ישראל כולה והיכולת להמשיך ולפעול כנגד איומים משותפים. לבני הדגישה כי יש לפתור את הנושא כפי שסוכם בינהם בעבר בהיותה שרת החוץ. "הזמן שעובר ללא פתרון ראוי, מנוצל לרעה". מיליבנד הבטיח לפעול בנושא ללא דיחוי.

מיליבנד הביע את התנצלותו על הצו גם במהלך שיחת טלפון שקיים עם שר החוץ אביגדור ליברמן. מיליבנד הביע דאגה מהמצב ואמר כי המצב אינו מקובל עליו וגם לא על חברי הקבינט האחרים בממשלת בריטניה. שר החוץ הבריטי הוסיף שיש למצוא פתרונות כדי שמצב כזה של הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים לא יישנה וכי הוא מייחס חשיבות ליחסים בין ישראל לבריטניה.

ליברמן הביע אכזבה גם מעמדת הבריטים בנושא דו"ח גולדסטון, סימון המוצרים מיהודה ושומרון וההצעה השבדית שעלה בכינוס האיחוד האירופי. ליברמן ומיליבנד הסכימו כי יש להמשיך בדיאלוג ולפעול לתיקון המצב.

אביגדור ליברמן. רויטרס
ליברמן הביע אכזבה גם מעמדת הבריטים בנושא דו"ח גולדסטון, סימון המוצרים מיהודה ושומרון וההצעה השבדית שעלה בכינוס האיחוד האירופי/רויטרס

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לצו המעצר שהוצא נגד לבני. נתניהו אמר כי "לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט אהוד ברק וציפי לבני יזומנו לספסל הנאשמים, לא נסכים שחיילי ומפקדי צהל שהגנו בגבורה ובדרך מוסרית על אזרחינו מפני אויב אכזר ונפשע יוקעו כפושעי מלחמה. אנו דוחים על הסף את האבסורד הזה".

מלשכתו ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד להעביר מסר ברור בעניין זה לשגריר בריטניה בישראל. ארד שוחח עם השגריר והבהיר לו כי "ממשלת ישראל מצפה מממשלת בריטניה לפעול נגד תופעה בלתי מוסרית זו, המנסה לפגוע בזכותה של ישראל להגנה עצמית.

סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ נאור גילאון זימן את שגריר בריטניה בישראל טום פיליפס לשיחת נזיפה בעקבות צו המעצר. גילאון אמר לשגריר הבריטי בשיחה כי על בריטניה למצוא פתרון לבעיית ההתנכלויות לבכירים הישראלים שמבקרים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully