וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועידת האקלים מודאגים מהקיפאון בדיונים

טליה שחר

15.12.2009 / 20:50

שלושה ימים לפני שראשי המדינות אמורים להצביע על הסכם אקלים חדש, מביעים המנהיגים דאגה עקב ההתקדמות האיטית בשיחות. באן קי-מון: "הטבע לא מקיים איתנו מו"מ"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

ראש הגוף המפקח על האקלים באו"ם, איבו דה בור, הזהיר (היום) מפני הקצב האיטי של שיחות האקלים בקופנהגן. דה בור הוסיף שנותרה עוד הרבה עבודה לפני שיושג הסכם אקלים חדש. דבריו נאמרו בעת שראשי המדינות מתחילים להגיע לבירת דנמרק לסבב השיחות האחרון לפני ההצבעה על ההסכם ביום שישי הקרוב.

ועידת האקלים בקופנהגן. רויטרס
האם יושג הסכם אקלים עד יום שישי?/רויטרס

בין המנהיגים הראשונים שהגיעו לוועידה היה מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שאף הוא הביע היום את דאגתו מחוסר ההתקדמות. בנאום לפני נציגי הוועידה אמר מון למשתתפים כי יש להם אפשרות לשנות את ההיסטוריה, אך הוסיף : "אין לנו עוד שנה לערוך דיונים. הטבע לא מקיים איתנו משא ומתן".

באן אף דחק בנציגים לשתף פעולה לשם גיבוש הסכם. "אף אחד לא יקבל את כל מה שהם רוצים. אבל אם נעבוד ביחד אז כולם יקבלו את מה שהם צריכים", אמר באן. טרם צאתו לקופנהגן התייחס באן להשעיית השיחות אתמול לאחר מחאת המדינות המתפתחות עקב מחלוקת על גודל הקיצוץ בפליטת גזי חממה. "הזמן אוזל", אמר. "אין זמן להצגות או להאשמות".

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, ראש ממשלת אוסטרליה פול ראד ונשיא ברזיל לולו דה סילבה, הם בין המנהיגים הנוספים הצפויים להגיע היום לקופנהגן.

גם קנצלרית גרמניה הצטרפה לרשימת המנהיגים המודאגים . "אני לא יכולה להסוות את העובדה שאני קצת חוששת לגבי היכולת שלנו לעשות את זה", אמרה אנגלה מרקל במהלך מסיבת עיתונאים בברלין עם נשיא אינדונזיה סוסילו באמבנג יודויונו.

מארגני הוועידה אמרו ששרי הסביבה יעבדו אל תוך הלילה כדי לצמצם את הפערים הגדולים שעדיין קיימים. "אנחנו בנמצאים ברגע מאוד חשוב", אמר דה בור. "יש עדיין הרבה עבודה לעשות אם אנחנו רוצים שהוועידה תספק את מה שאנשים מצפים שהיא תספק".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully