וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "ברק רוצה עימות בכל מחיר"

יהושע בריינר ואיילה חננאל

15.12.2009 / 21:44

לאחר ששוטרת מג"ב הותקפה ונפצעה בעימותים בשומרון, מתחו בהתנחלויות ביקורת חריפה על שר הביטחון. "בגלל אינטרסים פוליטיים של ברק, שולחים שוטרים להרביץ לאזרחים"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות ועד מתיישבי שומרון)

בימין זועמים בעקבות העימותים שהיו היום (שלישי) בהתנחלות צופים בשומרון ומפנים את הזעם אל עבר שר הביטחון, אהוד ברק. "מזעזע שבגלל גחמות ואינטרסים פוליטיים של ברק, שולחים שוטרים להרביץ לאזרחים באמצע הרחוב", אמר לוואלה! חדשות ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "גם המנהל האזרחי יודע היטב כי כלי ההנדסה עבד בשטח, שאפילו לפי צו ההקפאה מותר לעבוד בו. אף שפניתי לכל הדרגים והתחננתי למנוע את העימות הכואב והמיותר, התקבלה כנראה הנחייה מלמעלה להגיע לעימות קשה בכל מחיר".

"כואב שדווקא בזמן שבו המחנה הלאומי שנבחר על ידי העם, מתוך הבטחות לתנופת בנייה, מתרחשים מעשים חמורים של הרס ועיוותים מיותרים בכוונת מכוון, אשר לא התרחשו אפילו בימי ממשלות השמאל הקיצוניות ביותר", הוסיף מסיקה. "אף אחד לא יכול לטעון שאנשי היישוב צופים הם אלימים או מחפשי עימותים. ידוע שזהו אחד היישובים השלווים ביותר בארץ. אין הסבר הגיוני להתנהלות האלימה והמיותרת, אלא ממניעים פוליטיים. אני מקווה שראש הממשלה יתעשת ויקיים את המצע לשלמו נבחר ויפסיק את ההתנכלויות חסרות התקדים כנגד האזרחים שבסך הכל רוצים לבנות את ביתם לפי חוק".

גם בוועד מתיישבי שומרון הגיבו בחריפות לעימותים ואמרו כי "בושה וחרפה שבמדינה דמוקרטית העם בוחר ימין ומקבל שמאלה ממרצ. האלימות המופעלת כלפי מתיישבים בצורה שיטתית בשבועות האחרונים הינה חסרת תקדים, לא ייתכן שאזרחים יותקפו ויפצעו באמצע הרחוב הראשי של היישוב שלהם רק בשביל פוליטיקות פנימיות של מפלגת העבודה. אלימות כזאת מזכירה את תקופת הגירוש מגוש קטיף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המתנחלים סיפר כי "הם פשוט מתנהגים בברוטליות גם כלפי אנשים שאינם מפעילים כל התנגדות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הותקפה בהתנחלות צופים שוטרת משמר הגבול. היא נפגעה ממכות לעבר צלעותיה ופונתה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא. ייתכן, כי נגרמו לה פגיעות פנימיות. שלושה חשודים בתקיפה נעצרו על ידי המשטרה. 11 מתנחלים ושני שוטרים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול במקום.

העימותים פרצו לאחר שכ-60 צעירים ניסו למנוע את יציאת פקחי המנהל האזרחי מהמקום, שלוו בשוטרי מג"ב ויס"מ. הצעירים ניסו לחסום את היציאה מההתנחלות באמצעות צמיגים בוערים וסלעים, ובכך למנוע את החרמת אחד מכלי העבודה על ידי הפקחים. לטענת המתנחלים, השוטרים הכו והפעילו אלימות רבה כלפי הצעירים. כעת נרגעו הרוחות במקום, לאחר שגורמי צבא בכירים הנחו את הכוחות להפסיק את פעילותם במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתנחלים טענו כי השוטרת התעלפה ונפגעה מהנפילה ולא כתוצאה מאלימות כלשהי של המתנחלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר מחוז ש"י סיפר לוואלה! חדשות כי "כוחות הביטחון נתקלו באלימות מצד התושבים במקום. הכוחות ביצעו את מלאכתם ביישוב ויצאו. דחפור הוחרם מהמקום על ידי המנהל האזרחי. העצורים הועברו לחקירה במרחב שומרון".

המתנחלים מכחישים את הדיווח על תקיפת השוטרת וטוענים כי הם הותקפו. לדבריהם, "זו בושה וחרפה איך שהשוטרים התנהגו. לא הייתה שום אלימות מצדד התושבים, הם רק הגנו על עצמם", מספר מאיר ברכיה תושב צופים לוואלה! חדשות. המתנחלים טענו עוד כי השוטרת התעלפה ונפגעה מהנפילה ולא כתוצאה מאלימות כלשהי של המתנחלים.

"הם פשוט מתנהגים בברוטליות גם כלפי אנשים שאינם מפעילים כל התנגדות", סיפר לוואלה! חדשות דוד אבודרם, מתושבי המקום. לדבריו, "ההתנגדות הזו היא אלימה וחסרת פרופורציות". במנהל האזרחי הכחישו את הדברים.

הפקחים הגיעו למקום בעקבות פעילות בנייה שנעשתה בו בניגוד לצו ההקפאה, במטרה להחרים את כלי ההנדסה שביצע את העבודות.

במהלך האירוע שוחח ראש מועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה עם אלוף פיקוד מרכז האלוף אבי מזרחי וביקש ממנו להורות על הפסקת פעילות הפקחים במקום. לדבריו, עבודות הבנייה הופסקו וכלי העבודה הוחרמו מהאתר, אך למעשה מדובר באתר המאושר לבנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקחים הגיעו למקום בעקבות פעילות בנייה שנעשתה בו בניגוד לצו ההקפאה. צופים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר חסמו מתנחלים ופעילי ימין מספר צמתים מרכזיים ביהודה ושומרון בתגובה לצווי ההקפאה ביו"ש. בין היתר נחסמו הצמתים שילה, יצהר וכוכב יעקב. כמה עשרות בני נוער ניסו לחסום את כביש הכניסה לירושלים אך פונו מן הכביש על ידי כוח משטרה שגם עצר חמישה מן המפגינים. כשעה לאחר מכן, ניסו שוב עשרות מפגינים לחסום את הכניסה לעיר, וכוח משטרה מנע מהם זאת ועצר לחקירה שלושה מפגינים נוספים. בכך עלה לשמונה מספר העצורים שניסו לחסום את הכביש בכניסה לבירה.

בתוך כך חסמו אז עשרות נערים את צומת שמעה שמדרום הר חברון ויידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים. כוח של צה"ל שהגיע במקום ביחד עם כוחות מג"ב פעל לפזר את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully