וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העונש: ריבלין יגן על מורדי העבודה?

פנחס וולף

15.12.2009 / 16:50

חברי הכנסת אופיר פינס ושלי יחימוביץ' פנו ליו"ר הכנסת בבקשה שימנע הטלת סנקציות עליהם בגין הצבעתם נגד עמדת הקואליציה. ריבלין: "אלה עונשים שהכנסת לא מחויבת לכבדם"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הגיב אחר הצהרים (שלישי) לבקשתם של חברי הכנסת אופיר פינס ושלי יחימוביץ' (העבודה) שיתערב בהחלטת הנהלת הקואליציה אתמול להטיל עליהם ועל ח"כים נוספים מסיעת העבודה סנקציות, בגין הצבעתם נגד עמדת הקואליציה בשבוע שעבר. השניים הצביעו נגד החלת דין רציפות על הצעת חוק, לפיה ייערך משאל עם בטרם נסיגה מרמת גולן.

ריבלין הסביר כי אין משמעות בכנסת להחלטה של הנהלת הקואליציה. לדבריו, המשמעות היחידה להחלטתה של הנהלת הקואליציה נוגעת לדיון סיעתי, אז הסיעה יכולה למנוע מאותם חברי כנסת לדבר בשמה. "אלו עונשים שהכנסת לא מחויבת לכבדם", הוא אמר. "חבר כנסת נבחר כדי שהוא יוכל להגיש הצעות חוק ולהתבטא, ואם חבר כנסת ירצה לדבר לא נמנע זאת ממנו".

הצבעה בכנסת. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"הרגע היחיד בו היה עלינו לשער כי סיעת העבודה שינתה את עמדתה היה שבריר שניה לפני הלחיצה". הצבעה בכנסת/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

תחת הכותרת "הטלת סנקציות בהליך לא תקין שאינו עולה בקנה אחד עם הדמוקרטיה הפרלמנטרית", כתבו פינס ויחימוביץ' לריבלין כי "ב-14 בדצמבר נודע לנו מכלי התקשורת כי הנהלת הקואליציה החליטה להטיל עלינו סנקציות. עד לרגע זה לא נמסרה לנו הודעה על כך".

פינס ויחימוביץ' טענו כי להנהלת הקואליציה אין סמכות לשלול זכויות פרלמנטריות מחבר כנסת. לטענתם, בישיבה לא השתתף נציג מפלגת העבודה, דבר שיצר מציאות בה סיעות אחרות הטילו סנקציות על חברי כנסת ממפלגת העבודה.

"סיעת העבודה לא דנה כלל בעניינינו", כתבו פינס ויחימוביץ' והוסיפו כי "לא ניתנה לנו זכות הטיעון. יתרה מכך, בשבעה בדצמבר התקיימה ישיבת סיעת העבודה שבה השתתפה שלי יחימוביץ' והוסכם בה כי עמדת הסיעה היא התנגדות לחוק משאל העם. בבואנו להצבעה לא היה לנו כל יסוד להניח ואף לא נמסר לנו מפי כל גורם מוסמך בסיעה שהסיעה שינתה את עמדתה. לא התכנס כל פורום סיעתי בעניין ולא ניתנה כל הנחיה חדשה, שהיתה מאפשרת לנו, למצער, לצאת בעת ההצבעה ולא להצביע נגד".

השניים ציינו במכתבם כי בכלי התקשורת התפרסמה לפני ההצבעה ידיעה לפיה יו"ר המפלגה אהוד ברק הציג נימוקים נגד החוק וצוטט באומרו כי "נתמוך במשאל עם רק אם יהפוך לאי אמון". "יוצא איפה", כתבו פינס ויחימוביץ', "שהרגע היחיד בו היה עלינו לשער כי סיעת העבודה שינתה את עמדתה היה שבריר השניה לפני הלחיצה על כפתור ההצבעה שבו צעק יו"ר הקואליציה 'בעד', 'בעד'".

"אין לנו כל יכולת פורמאלית לערער על החלטותיו של גוף שאין לו כל סמכות פורמאלית, ובצר לנו אנו פונים אליך, אדוני יו"ר הכנסת", מסיימים פינס ויחימוביץ' את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully