וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך רומזת: לא בטוח שלבייב יישאר בעל השליטה

גלעד גרוסמן ועומר רבין

15.12.2009 / 15:45

בהחלטה מיוחדת תוקפת שופטת ביהמ"ש את הבעלים של אפריקה ישראל ואת ראשי הבנקים ואומרת: "קיים טעם לפגם בהתנהלותם - על מבקש הסדר לעמוד בחובה מוגברת של הגינות ותום לב כלפי הנושים"

"קיים גם קיים טעם לפגם במצב בו בעל שליטה מבקש בידו האחת הסדר נושים לחברה מרכזית אחת שבבעלותו, הסדר המיועד כל-כולו להותירו כבעל-שליטה, חרף העובדה כי לא ייפרעו בהכרח כל החובות לנושים הרגילים, ואילו בידו השנייה הוא מעביר... תשלום לבנקים" - במילים קשות אלה מגיבה הבוקר השופטת ורדה אלשיך, הדנה בהסדר החוב של חברת אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב, לטענות מחזיקי אג"ח ח' של החברה שטרם קיבלו את כספם על אף שעבר מועד פירעונו.

בהחלטתה מותחת אלשיך ביקורת על לבייב, וטוענת כי על מנת להישאר בעל שליטה בחברה העביר לבנקים כספים באמצעות חברות אחרות הנמצאות בבעלותו - זאת על מנת לגרום להם לאפשר לו אורך-נשימה כלכלי ומאידך לחמוק מתשלום חובותיו למשקיעים הפרטיים בו. אלשיך לא חוסכת את הביקורת גם מהבנקים עצמם, אשר לטענתה התערבו בהסדר של אפריקה ישראל תוך פגיעה באינטרסים של בעלי החוב: "קיים, במצב זה, אף טעם לפגם בדרך בה ממהרים הבנקים לדאוג כי מר לבייב ישלשל כספים מרובים לכיסם ממש ערב הדיון בהסדר"

אלשיך מוסיפה ומדגישה: "כבודו של מסך ההתאגדות במקומו מונח, אלא שעל מבקש הסדר לעמוד בחובה מוגברת של הגינות ותום- לב כלפי הנושים".

השופטת האמורה לדון ולהחליט באם לאשר את הסדר החוב של אפריקה ישראל (על אף התנגדות מחזיקי סדרה ט' של האג"ח) רמזה בהחלטתה היום כי "לצעדים הנראים ככאלו שאינם מתיישבים עם חובה מוגברת זו (של הגינות ותום לב - ע.ר) - עשויה להיות השלכה על שיקולי בית המשפט בבואו לשקול את הצעת ההסדר, ובעיקר האם ועד כמה לאפשר לבעל השליטה לשמור על מעמדו. זאת, אף אם לכאורה לא הופר כל דין באורח ישיר בצעדיו אלו של בעל השליטה".

בדבריה של אלשיך ניתן לראות איום מפורש על לבייב שלא לאשר את ההסכם ולשלול את העיקרון לפיו יישאר בעל השליטה בחברה גם מבלי לפרוע באופן מלא את חובותיו למחזיקי אגרות החוב והנושים. דיון נוסף בנושא, בנוכחות הצדדים, צפוי להתקיים בתחילת השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully