וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: הפרלמנט מציג חזית אחידה - מוכן להשיב מלחמה

רויטרס

30.12.2001 / 10:59

ראש הממשלה נפגש עם סיעות הפרלמנט וזכה לתמיכה גורפת; "איננו רוצים במלחמה, אולם נתקוף אם נותקף על ידי פקיסטן"; שתי מדינות הגרעין נערכות בכוחות מתוגברים בגבול

"הפרלמנט ההודי מאוחד סביב הממשלה ויגבה אותה אם תחליט לצאת למלחמה נגד פקיסטן" – כך אורמים היום נציגי המפלגות בבית הנבחרים ההודי. "איננו רוצים מלחמה, אולם אם תפתח פקיסטן במהלומה נגדנו אז כדאי שנהיה מאוחדים", אמר אחד השרים לאחר שיצא מפגישה שערך ראש הממשלה, אטל בהרי ואג'פאיי, לכל שרי הממשלה.

ממשלת הודו הודיעה באופן רשמי כי אינה מעוניינת בעימות, אולם תאלץ לצאת למבצע צבאי אם תיכשל איסלמבאד בעצירת קבוצות הטרור הפועלות בחבל קשמיר ומוציאות לפעול פיגועים נגד מטרות הודיות באזור. הודו מאשימה את אחת הקבוצות האלו בביצוע פיגוע ההתאבדות בפרלמנט ההודי לפני שבועיים.

פקיסטן החלה בהעברת כוחותיה מהגבול עם אפגניסטן לנוכח המתח הגובר בינה לבין הודו, שכנתה ממזרח - כך דיווחו הערב עדי ראיה. סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי כוחות של צבא פקיסטן הוציאו מאזור הגבול עם אפגניסטן תותחי נ"מ.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קרא אמש להודו ולפקיסטן לפעול להרגעת המתיחות באזור. בוש האיץ בנשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, לפעול נגד ארגוני קיצונים. הירי משני צדי הגבול נמשך גם אתמול. בהודו נהרגו 18 חיילים בתאונה מבצעית, בעת שהניחו מוקשים לקראת תקיפה מצד פקיסטן. בפקיסטן נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו 30 מירי פגזי תותחים של צבא הודו.

הודו דחתה שלשום את הצעתו של נשיא פקיסטן מושארף להיפגש עם ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, בפסגת מדינות האזור בשבוע הבא בנפאל. ניו דלהי הודיעה שלא תסכים לקיים שיחות שלום עד שפקיסטן, אותה היא מאשימה במתן חסות לפיגועים בהודו, תפגין יד קשה נגד ארגונים איסלאמיים המבצעים פיגועים בשטחה. עם זאת, הביעה הודו נכונות להגמיש את האיסור על טיסות פקיסטניות במרחבה האווירי, כדי לאפשר למושארף לצאת לפסגה בנפאל, אם יבקש זאת.

טאג' מאהל בחאקי

שלשום הורה נשיא פקיסטן לעצור כ-50 חברים בכירים בשני ארגוני הגרילה האיסלאמיים לאשקר א-טייבה וג'ייש א-מוחמד, הנאשמים על ידי הודו בתכנון פיגוע הירי בבניין הפרלמנט בניו דלהי. במשך השבוע שעבר נעצרו בפקיסטן עשרות לוחמים איסלאמים, ובהם מנהיג ארגון ג'ייש א-מוחמד. הודו הודיעה אתמול שתבחן את הדיווח.

בהודו נמשכות ההכנות למלחמה, ביניהם התוכנית להסוואת הטאג' מאהל בבד חאקי. הטאג' מאהל, מאוזוליאום עצום ממדים מהמאה ה-17, הנראה למרחוק. בהודו חוששים שייפגע בהתקפה אווירית מצד פקיסטן.

הצבא ההודי הורה לאלפי כפריים בעשרות כפרים לאורך הגבול לעזוב את בתיהם. ואולם תושבים נוספים בורחים ביוזמתם, עקב פגיעות קליעים בבתים. לאורך הגבול נמשך ירי של פגזים, פצצות מרגמה וקליעים. שלשום בצהריים החלה גם פקיסטן לפנות כפרים באזור הגבול לנוכח המשך חילופי הירי. פקיסטן מגדירה את פינוי "אמצעי בטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully