וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים שנחטפו לישראל יוחזרו לאביהם בשבדיה

גלעד גרוסמן

15.12.2009 / 15:39

בית המשפט העליון קבע כי הילדים שנחטפו על ידי אמם הישראלית מידי אביהם השבדי ישובו עמו לשבדיה בתוך שבוע. בכך נדחה הערעור שהגישה האם על החלטת בית המשפט המחוזי

שני ילדים בני 5 ו-7 יוחזרו לשבדיה בתוך שבוע, לאחר שנדחתה הערעור של אמם להשאירם בישראל. כך קבע היום (שלישיי) בית המשפט העליון.

האם, בת 40, התגוררה בשבדיה ב-20 השנים האחרונות שם למדה חינוך ומחשבים, ואף קיבלה אזרחות שבדית. היא הכירה את בן זוגה, אזרח שבדי, לפני כשמונה שנים, ולשניים נולד זוג ילדים. השניים התגוררו יחד עם הילדים בעיר גטבורג אשר בשבדיה, עד שבאוגוסט אשתקד טסו האם והילדים לישראל. אבי הילדים הצטרף אליהם כעבור חודש וחצי, ושהה בארץ עד אפריל. הוא חזר לישראל ביוני, במטרה לקחת את הילדים בחזרה לשבדיה, אולם האם עתרה לבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון כדי להוציא צו עיכוב ליציאתם מהארץ.

האב עתר לבית המשפט, באמצעות עו"ד ורדה אפרת מהלשכה לסיוע משפטי בתל אביב, בדרישה להשיב את הילדים אליו בהתאם לאמנת האג להחזרת ילדים חטופים. לטענתו, הסכים לכך שהילדים ישהו בישראל למשך שבעה חודשים, מכיוון שהוא היה רשאי לקבל "חופשה הורית" על פי חוקי שבדיה. בנוסף, הוא הסכים שהילדים יישארו בארץ בלעדיו עד סיום שנת הלימודים, אך סירב לבקשת האם להישאר בישראל לצמיתות. האם טענה מנגד, שהאב הסכים לעלות לישראל ורק במאי השנה חזר בו מהסכמתו.

בית המשפט לענייני משפחה דחה את גרסת האם, בהסתמך על כך שהיא ערכה את כל הסידורים לקבלת זכויות בישראל עבור עצמה ועבור הקטינים בלבד, תוך ציון העובדה שהיא רווקה. על כן, בית המשפט קבע שהאם הרחיקה את הילדים שלא כדין ממקום מגוריהם הרגיל, ובכך פגעה בזכויות המשמורת של האב, ועל כן יש להשיבם לשבדיה.

האם ערערה על קביעת בית המשפט לענייני משפחה ובית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה את ערעורה. עוד קבע כי בנם של בני הזוג נמצא במצב נפשי קשה כתוצאה מהסכסוך בין הוריו. בית המשפט קבע שהילדים יוחזרו לשבדיה וכי עד לקביעת בית המשפט השבדי יישאר בחזקתה של האם. בנוסף, הם חייבו את האם לספק לבנה טיפול פסיכולוגי.

האם ערערה שוב על ההחלטה, ושופטי העליון ניסו לגבש פשרה בין הצדדים, אולם משהיא לא התקבלה דחו אף הם את ערעור האם, והחליטו שהילדים יוחזרו לשבדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully