וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נחזור למו"מ תמורת הקפאה מוחלטת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2009 / 13:04

בנאום ברמאללה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי אם ישראל תכיר בגבולות 67' כבסיס למו"מ - יחודשו שיחות השלום. הוא הוסיף כי הקפאת הבנייה איננה מספקת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (שלישי) כי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לעשרה חודשים איננה קובעת כי הבנייה תופסק לגמרי, אך הבהיר כי אם ישראל תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותכיר בגבולות 67' כבסיס למשא ומתן, "נחדש את המשא ומתן עמה".

"כשישראל תפסיק לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות לפרק זמן כלשהו, וכשתכיר בגבולות אותם אנו דורשים למדינתנו, לא יהיה דבר שימנע מאיתנו לחזור למשא ומתן כדי להשלים את מה שהתחלנו באנאפוליס", אמר. לטענת אבו מאזן, "מדובר בהתחייבויות שישראל נטלה על עצמה במפת הדרכים".

הוא הוסיף כי ישראל היא זו שמציבה תנאים מוקדמים למו"מ כשהיא מתעקשת שירושלים לא תהיה חלק מהמשא ומתן ושהבניה בהתנחלויות תימשך. לדברי אבו מאזן הקפאת הבנייה של נתניהו לעשרה חודשים אינה מספיקה, כיוון שהיא חלקית וכי ישראל ממשיכה להזרים כסף להתנחלויות.

בנאום שנשא בפני המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה, שיבח אבו מאזן את החלטת האיחוד האירופי להכיר בירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. אבו מאזן הוסיף כי "העולם חייב להכיר בגבולות 67' כבסיס למשא ומתן בין הפלסטינים לישראל" והבהיר כי הפלסטינים לא יוותרו על עקרונותיהם.

אבו מאזן חזר על התנגדותו למדינה פלסטינית בעלת גבולות זמניים, ותקף את ישראל שלא מילאה לדבריו אחר "שום התחייבות שלה במסגרת מפת הדרכים". אבו מאזן גם אמר לחברי אש"ף כי הוא מתנגד לחזרה לאלימות: "האם נדרשת מאיתנו חזרה לדרך האלימות? אני לא מקבל את זה".

בנוסף, מתח יו"ר הרשות הפלסטינית ביקורת חריפה על התנהלות חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט באמרו כי "עד כה שילם העם הפלסטיני מחיר כבד של 2,587 הרוגים, 20 אלף בתים הרוסים ואלפי פצועים בתמורה להמשך החזקתו של החייל גלעד שליט בשבי של חמאס".

בעקבות החלטת הממשלה לאשר את מפת אזורי העדיפות הלאומית, הכוללת תשעים התנחלויות, אמר אמש נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, כי מדובר בתכנית שמטרתה להמשיך את הבנייה בהתנחלויות ולהרחיבן. "ההחלטה על העברת מיליוני שקלים להתנחלויות בגדה המערבית באה בסתירה מוחלטת לטענות של ישראל לפיהן היא מקפיאה באופן זמני את הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, בכך שהיא ממשיכה לבנות בהתנחלויות, ממשלת ישראל מציבה מכשולים בפני תהליך השלום ומתעלמת מהרצון הבינלאומי להתניעו.

לפני שבועיים ביקר אבו מאזן בארגנטינה ואמר לנשיאת המדינה כריסטינה פרננדס קרשנר כי "אלוהים לא רוצה שהמדינה הפלסטינית תוקם אל תוך אינתיפאדה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully