וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: בטלו מימון טיפולי השיניים

גלעד גרוסמן

15.12.2009 / 11:54

עמותת "קרן דולב לצדק רפואי" עתרה לביהמ"ש נגד החלטת הממשלה להקצות 65 מיליוני שקלים מתקציב סל התרופות למימון טיפולי שיניים לילדים. "הוחלט לתקן עוול אחד בעוול אחר"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עמותת "קרן דולב לצדק רפואי" עתרה הבוקר (שלישי) לבג"ץ נגד הממשלה, בדרישה לבטל את החלטתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, להפנות 65 מיליוני שקלים מסל הבריאות למימון טיפולי שיניים לתלמידים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד גילעד רוגל, נטען כי סל הבריאות, שצפוי לעמוד בשנה הבאה על 415 מיליון שקלים, נועד, בין היתר, לפצות את הציבור על הוצאתן של תרופות מצילות חיים מתוך הביטוחים המשלימים על פי חוק ההסדרים משנת 2008. העברת כספים מסכום זה לטיפולי השיניים מפרה, לטענת הקרן, את חובת המדינה לממן טיפולי השיניים ללא קשר למימון סל הבריאות.

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן  מבקרים במבצע חיסונים נגד שפעת    החזירים באיכילוב נובמבר 2009. יותם רונן
זוכה למתיכת ראש הממשלה? ליצמן ונתניהו/יותם רונן

"הממשלה אכן מחויבת על פי חוק לממן טיפולי שיניים לתלמידי בתי הספר בישראל (חובה שהיא הפרה עד היום), אלא שעליה לעשות זאת מתקציבה, בנוסף לסכומים שהיא מעבירה באמצעות קופות החולים למימון סל שירותי הבריאות ולא על חשבון סכומים אלה", נכתב בעתירה.

בשנה שעברה עתרה העמותה, יחד עם האגודה לזכויות האזרח, לבג"ץ נגד שר הבריאות בדרישה שיממש את חובת משרד הבריאות לתקצב טיפולי שיניים לתלמידים, כפי שנקבע בחוק הבריאות הממלכתי. המדינה השיבה אז בתגובה לבג"ץ כי בכוונתה להוסיף 20 מיליון שקלים למימין טיפולי שיניים, וכי החל מחודש ינואר, המטרה היא שכל הרשויות המקומיות יוכלו לספק טיפולי שיניים בסיסיים לתלמידים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"המדינה 'הפקיעה' 65 מיליוני שקלים"

"למרבה התדהמה, מסתבר כי 'המקור התקציבי' למימוש התחייבותה של המדינה למימון טיפולי שיניים לתלמידי בתי הספר נמצא באורח ציני, בדרך של 'הפקעת' 65 מיליון שקל מתוך 415 מיליון השקלים המיועדים כתוספת לסל שירותי הבריאות", נכתב בעתירה. "הנה כי כן, הממשלה החליטה לתקן עוול אחד בעוול אחר".

לטענת הקרן, כעת הציבור נפגע פעמיים – גם בעקבות הוצאת תרופות מצילות חיים מסל הבריאות וגם בעקבות ביטול הפיצוי עקב כך. "החלטתה של הממשלה מטילה אפוא גזירה קשה מנשוא על ציבור החולים. בנוסף על הפגמים החוקיים בהם היא לוקה, היא גם נעדרת כל רגישות ציבורית".

בתוך כך, בדיון שערכה ועדת הבריאות של הכנסת הותקף סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על החלטתו להקצות מימון עבור טיפולי שיניים לילדים מתקציב סל התרופות. בפתח הדיון, אמר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד) לליצמן כי "אין לנו מושג היכן ומתי יקבלו האזרחים טיפול שיניים חינם. 65 מיליון שקל לא יספיקו לכולם, אולי תיתן לנו בשורה אחרת. פרצת את הדרך לטיפול שיניים חינם לילדים, אבל אולי גם לחיסול סל התרופות".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תקף אף הוא את ליצמן ואמר כי "המשמעות המיידית של החלטה כזו היא שאנחנו מתערבים בשיקול דעתה של ועדת הסל ומעקרים מתוך מה שניתן להם 65 מיליון שקלים ואנשים שחולים במחלות הכי קשות עכשיו לא יוכלו לקבל מענה למחלות הקשות שלהם".

עם זאת, ליצמן ענה למבקריו וסיפר כי "ניהלתי מאבק קשה מול משרד האוצר שלא לקחת תקציב מהכל והצלחתי". עוד אמר סגן השר כי "סקר שקיבלתי קובע ש-68% מהאנשים שמרוויחים 4,000 שקלים לא מקבלים טיפול שיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully