וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים יצאו להגן על כדור הארץ

אייל דץ

15.12.2009 / 11:48

אחרי שראש הממשלה ויתר על הנסיעה לקופנהגן, המריאה המשלחת הישראלית לוועידת האקלים, ללא תוכנית מוסדרת להפחתת גזי החממה

ישראל בדרך לקופנהגן: משלחת השר להגנת הסביבה גלעד ארדן יצאה הבוקר (שלישי) לוועידת האקלים הנערכת בקופנהגן. נשיא המדינה שמעון פרס, אשר יעמוד בראש המשלחת ייצא לקופנהגן מחר. אמש נפגשו ארדן ופרס ערב יציאתם לוועידה. השניים דנו במחויבויות הסביבתיות של ישראל ובהתפתחויות האחרונות בוועידה שנפתחה בשבוע שעבר. השר ארדן הודה לנשיא על נכונותו לעמוד בראש המשלחת הישראלית: "אני גאה על כך שלראשונה נשיא מדינת ישראל עומד בראש משלחת ישראלית לנושא סביבה וממחיש בכך את החשיבות שההנהגה הישראלית מייחסת לתחום הסביבה".

הנשיא ציין בפגישה כי בנושא כה חשוב כמו התחממות כדור הארץ ישראל חייבת לקחת חלק אקטיבי במאמץ הבינלאומי להפחתת פליטות גזי החממה. והוסיף כי "ישראל מוכנה ויכולה להיות מעבדה בינלאומית בתחום אנרגיות מתחדשות וזו בשורה חשובה שהמשלחת הישראלית מביאה לקופנהגן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס לארדן: ישראל חייבת לקחת חלק אקטיבי במאמץ הבינלאומי להפחתת פליטות גזי החממה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשלחת הישראלית יוצאת לקופנהגן על רקע מחלוקות פנים קשות בין משרדי הממשלה השונים וללא תוכנית מוסדרת להפחתת גזי החממה. רק בשובו של ארדן מהוועידה עתידה הממשלה להתכנס ולדון, בפעם הראשונה מאז הוקמה, בהפחתת גזי החממה. ארדן מעוניין לגבש תוכנית לאומית להפחתת הפליטות אולם נכון לעכשיו, קשה לראות כיצד משרד התשתיות מיישר קו עם המשרד להגנת הסביבה.

המסמך היחיד שארדן יכול בינתיים לנופף בו הוא דו"ח מקינזי - דו"ח שהוכן על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי עבור המשרד להגנת הסביבה ואשר קבע שבמידה וישראל לא תנקוט בשום פעולה, היקף הפליטות שלה צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2030. הדו"ח ממליץ לישראל לנקוט במספר פעולות ולהביא להקטנת הגידול הצפוי בהיקף הפליטות שלה. במשרד התשתיות לא אהבו בלשון המעטה את כוונתו של ארדן לפעול לקידום המלצות דו"ח מקינזי להפחתת פליטות גזי החממה בישראל. במכתב ששיגר לנתניהו, טען שר התשתיות עוזי לנדאו כי ארדן מפזר הצהרות "חסרות אחריות" בנושא.

כעת ברור שהסכם משפטי הכולל התחייבויות מפורטות לצמצום הפליטות לא ייחתם בקופנהגן. הציפיות הן כי מספר חודשים לאחר ועידת קופנהגן, יתכנסו שוב נציגי אומות העולם ורק אז ייחתם הסכם משפטי, הצפוי לכלול גם את ישראל במדינות שנדרשות להפחית את פליטת גזי החממה. בישראל יודעים זאת ומנסים להתכונן. בינתיים, ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully