וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרם של מנהלי רשת ההימורים

איילה חננאל

15.12.2009 / 19:08

הוארך בשלושה ימים מעצרם של האחים עידו ושי רביב, שנעצרו יחד עם עוד שלושה בני אדם בחשד שהפעילו רשת הימורים בלתי חוקית ברשת אינטרנט

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שלישי) בשלושה ימים את מעצרם של האחים עידו ושי רביב, שנעצרו הבוקר יחד עם שלושה אנשים נוספים בחשד להפעלת מערך הימורים מסועף באינטרנט, דרך אשכול האתרים interent1x2.com. מעצרם הוארך בהסכמת הצדדים, ואחריו הם ישוחררו למעצר בית. החמישה נעצרו לאחר חקירה סמויה של שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) וכוח המשימה להימורים באינטרנט (להב 433),

לפי החשד, האחים עמדו בראש מערך ההימורים. עידו, שנחשב למוח מאחורי האתר ומתגורר בחו"ל, נעצר בישראל לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי הוא מתכוון להגיע לחופשה בארץ. אחיו שי, תושב תל אביב, שלפי החשד היה אחראי על מערך הגבייה של האתר בארץ, נעצר יחד עם שלושה חשודים נוספים, אשר לטענת המשטרה הופקדו על התמיכה הטכנית של האתרים ועל ניהול הכספים והגבייה של האתר. בנוסף, עוכבו לחקירה מספר מהמרים ומעורבים נוספים.

לפי החשד, אשכול ההימורים שגלגל מיליוני שקלים פעל באמצעות שרת במזרח אירופה, כאשר ניהול האתר התבצע בפועל מבליז שבמרכז אמריקה. האשכול שניהלו החשודים כולל הימורי ספורט (כדורגל עולמי, פוטבול, בייסבול, אגרוף, טניס והוקי) וכן משחקי פוקר והימורי קזינו עם דילריות בשידור וידאו חי. על פי החשד, ההימורים התבצעו באמצעות כרטיסי אשראי והעברות לחשבונות בנק.

בשעות הבוקר נעצרו כאמור החשודים ונערך חיפוש בבתיהם. לאחר מכן הם הובאו לחקירה ביאח"ה בשילוב חוקרי להב 433. בצהרים יובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

המטרה: תקיפה כלכלית משולבת

האכיפה נעשית בהמשך לקבלת עמדת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בעניין אתר ההימורים "ויקטור צ'נדלר", לפיה העובדה ששרתי אתר נמצאים בחו"ל, אינה מוציאה את מפעילי האתר מתחולת החוק הישראלי, שכן ברגע שהאתר מאפשר לגולשים מישראל להמר בו הוא מבצע עבירה של ארגון הימורים בארץ. העמדה כבר קיבלה תוקף של בית משפט השלום בראשון לציון ושל בית משפט המחוזי בתל אביב.

את כוח המשימה ליווה צוות פרקליטים משולב (פלילי-אזרחי) בשנה האחרונה. חוקרי משרד פקיד שומה חקירות תל אביב בודקים במקביל את היבטי המס בנוגע לרווחים שהופקו מהפעילות וכן את מקור הכספים של המשקיעים.

עבודת הצוות המלווה מפרקליטות המדינה הינה חלק ממאבק הפרקליטות בהימורים הבלתי חוקיים, כשהמטרה היא תקיפה כלכלית משולבת של הארגונים המפעילים אתרים אלה במספר מישורים, מעבר לעבירות ארגון ההימורים: עבירות הלבנת הון, בקשות חילוט שונות ובחינת אפשרות להגיש כתבי אישום בעבירות מס נגד כל המעורבים הרלוונטיים.

מדובר בתיק חקירה נוסף של מערכת האכיפה המשולבת, בהובלת הוועדה המתמדת לשת"פ הבין-מערכתי הכולל בתחומי הפשיעה החמורה והמאורגנת, העובר לשלב הגלוי של החקירה. בחודש שעבר נחשפה פרשת הימורים לא חוקיים בסכומי עתק באינטרנט. כ-30 חשודים נעצרו בחשד למעורבות בהימורים בלתי חוקיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים באמצעות רשת האינטרנט, בפרשה שזכתה לכינוי "הימור מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully