וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי: עסקה לשחרור שליט "תוך שבוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2009 / 10:10

גורם מצרי מסר לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי ישראל גילתה "גמישות רבה" בנוגע לאסירים שבמחלוקת. בחמאס מכחישים את הדיווח: "יש עוד דרך ארוכה עד להשלמת העסקה"

דיווחים סותרים על התקדמות עסקת שליט: מקור מצרי בכיר מסר הבוקר (שלישי) לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי ישראל גילתה "גמישות רבה" בכל הנוגע ל-20 האסירים שעליהם קיימת מחלוקת במשא ומתן וכי הוא מעריך שניתן לגבש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט "תוך שבוע". מצד שני, דובר חמאס ברצועת עזה איימן טהא הכחיש בתוקף את הדיווחים האופטימיים ואמר לעיתון כי הדיווחים אינם נכונים: "יש עוד דרך ארוכה עד להשלמת העסקה".

רופאים מצרפת בדקו את גלעד שליט. רויטרס
בכיר במצרים מעריך כי ניתן לגבש העסקה לשחרור שליט "תוך שבוע"/רויטרס

המקור המצרי הבכיר מסר לעיתון כי המתווך הגרמני שיגר למשלחת חמאס לשיחות הזמנה להגיע לקהיר כדי להשלים את המגעים לגיבוש עסקה. "על רקע הסימנים האחרונים, החלטנו להזמין את משלחת חמאס לקהיר על מנת לגבש באופן סופי את העסקה", אמר המקור. לדבריו, המשלחת צפויה להגיע למצרים תוך שלושה-ארבעה ימים.

המקור סירב לאשר אם ישראל הסכימה לשחרר במסגרת העסקה את בכיר פתח מרואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ששחרורם מהווה מכשול לגיבוש עסקה. "איננו יכולים לדבר על כך", אמר. "יחד עם זאת, אני יכול לספר שהדיווחים שהגיעו אלינו בנושא זה מהמתווך הגרמני הרגיעו אותנו מאד".

טהא הבהיר לעיתון כי חמאס טרם קיבל הזמנה להגיע לקהיר אך הוסיף כי ארגונו מעוניין להגיע "ולהשלים את העסקה בתנאי שכל האסירים ברשימה ישוחררו על ידי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully