וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטים: ביקורתו של שטייניץ לא מקובלת

14.12.2009 / 23:00

שופטי בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין ודליה דורנר תקפו בחריפות את דבריו של שר האוצר לפיהם ביהמ"ש העליון נוהג בחוסר אחריות כלכלית. "הוא אינו מבין בדמוקרטיה"

דבריו של שר האוצר יובל שטייניץ בהם תקף את שופטי בית המשפט העליון עוררו הערב (שני) ביקורת חריפה בקרב פוליטיקאים ואנשי משפט. נשיאת מועצת העיתונות ושופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר הלינה על דבריו של שטייניץ והביעה צער על דבריו. "בית המשפט תפקידו לפרש את החוק, ואם הפירוש לא נראה לממשלה או לכנסת, יש להם את הסמכות לשנות את החוק. לדוגמא, כאשר בית המשפט פירש את חוק מס ההכנסה כך שיש להתיר הוצאות למטפלות, הכנסת שינתה את החוק", אמרה דורנר.

יובל שטייניץ בכנס למגזר החרדי נובמבר 2009. אורי לנץ
יובל שטייניץ בכנס למגזר החרדי נובמבר 2009/אורי לנץ

גם המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, מישאל חשין הגיב בחריפות על דברי השר. "זה מראה על משהו לא בריא בחברה הישראלית, שתוקפים דווקא את בית המשפט, שאין לו אג'נדה. ביקורת היא דבר לגיטימי במשטר דמוקרטי, אבל הצורה בלתי מתקבלת על הדעת. הפוסל במומו פוסל, וחבל, כי הוא איש באמת רציני", אמר. "הוא יודע שהפופוליזם של חברי הכנסת עלול לעמוד בדרכו, בגלל זה הוא תוקף את בית המשפט", הוסיף מי שהיה סגנו של אהרון ברק. "אדון שטייניץ לא התעמק כנראה בדברים שדיבר עליהם, ולו היה מתעמק יותר במשחק הדמוקרטי הוא לא היה אומר דברים כאלה".

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) התייחס אף הוא לדברים ואמר כי "מדובר בעוד התקפה על שלטון החוק בישראל. הקול קולו של שטייניץ, אך הרעיונות הם של ממשלה שלמה, העושה הכול כדי לקעקע את המסד האחרון שנותר לשמור על ערכי הדמוקרטיה הישראלית - כאילו מדובר בספורט חדש של השרים. נותר רק לתהות מי יהיה השר הבא שישתלח בשופטים. אני מודה לאל על בית המשפט העליון ועל שופטיו".

שר האוצר תקף מוקדם יותר הערב שופטי בית המשפט העליון שלדבריו אינם נוהגים באחריות כלכלית. בנאום הנעילה בוועידת ישראל לעסקים 2009 שהתקיימה בתל אביב, אמר שטייניץ כי "הערב אני רוצה לדבר על גורם משמעותי שלא מגלה אחריות ולא מתחשב באחריות הכלכלית והלאומית הנדרשת. גורם שמשבש פעם אחר פעם - לא בכוונת מכוון, אבל בחוסר אחריות - את התכנון הכלכלי ואת החוסן הכלכלי של מדינת ישראל. גורם שאני מוקיר ומעריך ועדיין אינני פטור מדבר הביקורת עליו - כוונתי למערכת המשפט ולבית המשפט העליון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully