וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד ידון בחודש הבא בהקפאת הבנייה בגדה

פנחס וולף

14.12.2009 / 21:37

השר משה כחלון וח"כ ודני דנון החתימו 500 חברי מרכז על הצעה להעלות לדיון במרכז המפלגה את נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "בטוחים שהחברים יתמכו בהתיישבות"

מרכז הליכוד יתכנס בסוף חודש ינואר לדיון בנושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות, כך סוכם הערב (שני) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר מרכז הליכוד השר משה כחלון, שהמליץ בפני ראש הממשלה על כינוס המרכז. גם בסוף דצמבר יכונס המרכז, אלא שאז נושא הכינוס יהיה טכני בו יוחלט על מועד הכינוס הבא של הוועידה. המלצת כחלון לנתניהו נעשתה לאחר שחבר הכנסת דני דנון הגיש את מספר החתימות הדרוש לכינוס המרכז.

בנייה בשטחים. GettyImages
"הבנייה נמשכת ותימשך גם בעשרת החודשים הקרובים"/GettyImages

דנון אמר בעקבות ההחלטה לכנס את המרכז כי הוא "בטוח שחברי מרכז הליכוד יתמכו בהצעת ההחלטה התומכת בהתיישבות, במיוחד לאור התנהלותו של שר הביטחון נגד המתיישבים והנהגתם".

ביום חמישי שעבר העריך השר בני בגין כי הבנייה בשטחים תימשך חרף ההקפאה. "הבנייה נמשכת ותימשך גם בעשרת החודשים הקרובים. בסוף עשרת החודשים הללו יהיו בשומרון ויהודה עוד רבבה ומעלה, שיתווספו ל-300 אלף הקיימים", אמר בגין, החבר בצוות לבדיקת יישום הגבלות הבנייה בהתנחלויות יחד עם שר הביטחון אהוד ברק. בגין, שנשא דברים בוועידת צעירי ישראל, שנערכה בתל אביב מטעם יוזמת ז'נבה אמר כי הממשלה לא החליטה על הקפאת בנייה במובנה השגור.

בגין הוסיף כי "אנו עוסקים כיום בהבהרת התנאים, איננו מתכוונים להקפיא את החיים ביהודה ושומרון, לא התכוונו לכך". השר ציין כי "אנחנו לא מבחינים בין היישובים המבודדים לאלה הנחשבים בתחומי ההסכמה. לו הסכמנו לאבחנה הזו, היינו קובעים את גבולות המדינה לפני שהחל משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully