וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: מכה למתחמקים משלילת רישיון

פנחס וולף

14.12.2009 / 20:26

הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס, קובעת כי המדינה לא צריכה להוכיח לעברייני תנועה, שנשלחה אליהם הודעה על פסילת רישיון נהיגה. שליחת ההודעה תיחשב כמסירה לידי הנהג

קיבלתם הודעה על שלילת רישיון הנהיגה? מעכשיו לא תוכלו להתחמק ממנה. מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס (העבודה) הקובעת כי שליחת ההודעה בדבר שלילת רישיון הנהיגה, תיחשב כמסירת הודעה מחייבת לידי עבריין התנועה.

אם בתוך 15 ימים יוכיח הנהג שלא קיבל את הודעת המשטרה מסיבות שאינן תלויות בו, יחשב הדבר כאילו הענישה ניתנה מאותו היום שקיבל לידיו את דבר ההחלטה. הפרטים שיירשמו בטופס אישור המסירה של הדואר, עשויים להשפיע על מצבו של הנהג.

במהלך העבודה על החקיקה, התברר כי כ-30% מעברייני התנועה הסדרתיים לא מפקיעים את רישיונם. חלק ניכר מהנהגים שרישיונם נשלל, מתחמק בכוונה תחילה מקבלת הודעות בית המשפט המבשרות על החלטות פסילה, ובכך מנצל את החוק.

פינס אמר לאחר אישור החוק כי "מאות נהגים מצפצפים על החוק תוך שימוש בתרגילים ובתירוצים שונים. החוק הזה לא יאפשר להם להמשיך להתל ברשויות מחד ולסכן את כולנו מאידך. זוהי תרומה חשובה למאבק בתאונות הדרכים ולאכיפת החוק בכבישים. זהו חוק חשוב שאני מקווה כי יעשה את המצופה ולא יאפשר להתחמק ולנהוג ללא רישיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully