וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חברתית - הדור הבא

שחר בר דוד

15.12.2009 / 7:36

אם בשנים האחרונות עסקו הגולשים בניתוח והבנת המתרחש בעולם הווירטואלי - עכשיו נראה שהאינטראקציה הבסיסית זקוקה לחיזוק נוסף - שיתוף תוכן

הגענו לשלב שבו ניתן להניח דברים על השולחן. במרדף אחרי החדשנות של הרשתות החברתיות, חל פעם נוספת מהפך. אם בשנים האחרונות עסקו הגולשים בניתוח והבנת המתרחש בעולם הווירטואלי - עכשיו נראה שהאינטראקציה הבסיסית זקוקה לחיזוק נוסף. דיון בנושא עתידן של הרשתות החברתיות מתקיים היום במסגרת כנס ישראל לצעירים שנערך בבאר שבע.

לפי הסקרים, למעלה מ-75% מהקהל הצעיר בישראל - בדומה לצעירים במדינות מפותחות בעולם - רשומים לרשתות חברתיות. זאת, בעוד הרשתות החברתיות לכשעצמן ניצבות במקום הרביעי ברשימת הפעילויות הפופולריות ביותר ברשת, ועקפו את קטגוריית האימיילים. לא מפתיע הנתון שמצביע על כך שלמרות ששני שליש מהגולשים באינטרנט רשומים ברשתות חברתיות, ועם זאת אין האטה במגמה ההתרחבות של אתרים אלו.

מובילי דעה

רשתות חברתיות מכילות בתוכן קבוצות שונות של חברים, משפחה, חברות, איגודים, מעגלי יזמות והרשימה עוד ארוכה. הגלישה ברשת הפכה לחלק אינטגרלי בשגרת חיינו ובגבולות בין העולם הווירטואלי והמוחשי נוצר טשטוש, שמביא לא פעם למצב של בלבול ולעיתים גם אכזבה. כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת אנשים מחפשים עניין ושואפים לפתח את האינטראקציה לכיוונים של שיחה, דעה ויצירה.

כעת, אחרי שגיבשנו סביבנו את מעגל החברים הקרוב, אחרי שהעלנו ושיתפנו בתמונות, אחרי ששלחנו הגיגים ומשפטי חכמה - על בסיס שורת הסטטוס, ניקדנו תמונות ואישרנו הגעתנו לאירועים ומסיבות - אחרי כל זה, ניכר שקיימת הבשלות למעבר לשלב הבא. שיתוף תוכן.

המותג "מובילי דעה" אינו בגדר סיסמה. מדובר במושג קיים שהיה מוכר, עד העשור הקודם, במגרש המדיה הרחבה (טלוויזיה, עיתונים וכולי..) וכעת הוא מתגלה, בצורה שונה, דווקא במעגלי החברה. גולשים מעוניינים לכתוב ולשתף ברחשי ליבם, בחוויות, ודעות ובכך מצליחים ליצור עניין.

דוגמא בולטת הינו סיפורו האישי של אסף שפירא (קצין בן 29) שנקלע לקונספירציה כואבת ורחבת היקף ברשת החברתית. בשנת 2007 פרסם כתבה בנושא, באתר מקושרים, שהפכה עם הזמן לנצפית והמטוקבקת ביותר ברשת האינטרנט הישראלי (למעלה מחצי מליון צפיות ואלפי תגובות). התגובות שקיבל הם אלה שהביאו אותו לכתוב את ספרו "הכל בגלל תום" הרואה אור בימים אלה.

ההבנה שחל שינוי היא מוחלטת, ולכן בחרנו - אתר מקושרים - לאחר ניתוח ובחינה קפדנית ומעמיקה, לחזק את הקשר האישי בין הגולשים ואף לאפשר גישה לתכנים המפורסמים על ידי גולשים שאינם נמצאים במעגל החברים הראשון. בדרך זו אנו מספקים לגולשים עניין ומאפשרים להם לפרוץ אל מחוץ למשבצת החברתית הקרובה.

הרשתות החברתיות שינו גוון וניכר כי מעגל החברים הראשון לוקה בחסר בכל הקשור לחידוש, תוכן ועניין. לכן, עולה הצורך בהרחבת אופקים על ידי האפשרות לפרוץ מחוץ לגבולות המעגל החברתי האישי. עולם התוכן, היצירה והדעה - זהו קולו של העידן הבא.

*שחר בר דוד, מייסד אתר מקושרים (מקבוצת וואלה!), משתתף בכנס ישראל לצעירים השני ביוזמת המשנה לרה"מ השר סילבן שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully