וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו הגבר שנמשה מלב ים ע"י לוחמי צה"ל?

קובי מנדל

14.12.2009 / 18:29

הגבר בן ה-40, שנמשה בצהרים ע"י ספינת חיל הים ליד חופי עכו, טוען שהוא אזרח אוסטרלי שעשה את דרכו הביתה. הבעיה: הוא לא מחזיק בידיו שום מסמכים מזהים. "כך אני נוהג להפליג"

השייט שנמשה מוקדם יותר היום (שני) על ידי ספינת טילים של חיל הים מול חופי עכו, טוען שהוא אזרח אוסטרלי שיצא לדרכו מצרפת, מתוך כוונה לחזור הביתה דרך תעלת סואץ. הגבר חולץ במרחק 25 קילומטר מחופי ישראל, כשהוא משייט על סירת מפרש מאולרת.

הגבר מסר לצוות הרפואי בבית החולים רמב"ם ששמו ג'ורג' הגרט והוא בן 40, אך לא יכול היה להמציא מסמכים מזהים כלשהם. לדבריו הוא נעצר בקפריסין למספר שבועות על ידי השלטונות המקומיים, כיוון שאינו נושא תעודות מזהות או מסמכים כלשהם. "כך אני נוהג להפליג", סיפר הגרט לרופאים. הגרט מאושפז בבית החולים כשהוא סובל מתשישות ומפצעי קור. לאחר שיקבל את הטיפול הרפואי יועבר הגרט למשטרת הנמל לצורך חקירה והסדרת צאתו מן המדינה.

ספינת טילים של חיל הים חילצה את הגרט בצהרים, מערבית לחופי עכו. בשל הים הסוער התהפך כלי השיט הקטן שלו והוא נקלע למצב מצוקה. אניית סוחר שעברה במקום באותו זמן וזיהתה את מצבו של הגרט דיווחה לכוחות צה"ל. מפקד חיל הים, האלוף אליעזר מרום, הורה על שליחת מספר כלי שיט למקום על מנת לאתרו. משהגיעה ספינת טילים למקום היא משתה את הגרט, שסיפר כי לא הצליח לשדר אותות מצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully