וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על רבני ההסדר: "למנוע פילוג צבאי"

רמי שני

14.12.2009 / 18:24

נשיא המדינה הצטרף לגינויים על ישיבת הר ברכה ורבה אחיעזר מלמד ואמר כי "צבא ללא שרשרת פיקוד עצמאית לא יכול לנצח". הרב סרב להגיע לשימוע אצל שר הביטחון

נשיא המדינה שמעון פרס מתח הערב (שני) ביקורת על רבני ישיבת ההסדר הר ברכה שקראו לסירוב פקודה. "מותר להתפלג פוליטית אבל אסור להתפלג צבאית", אמר פרס. "צבא ללא שרשרת פיקוד ברורה ועצמאית לא יכול לנצח". בהתייחסו לשאלה בדבר אפשרות לשחרור גלעד שליט אמר הנשיא שהדבר אינו תלוי רק בישראל אלא גם בחמאס, שם יש פילוג בין הנהגות הפנים והחוץ של חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין צבא עם שרשרת פיקוד כפולה". חיילי חטיבת "כפיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אליעזר מלמד ראש ישיבת הר ברכה, שהוסרה ממסגרת ישיבות ההסדר, הגיב מוקדם יותר היום במכתב שפורסם בערוץ 7 להוצאת ישיבתו מההסדר עם צה"ל. בתגובתו כתב מלמד כי "אף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הביטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העיקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו. ולכן גם לא הסכמתי לבוא 'לשימוע' או 'זימון' תחת אולטימטום, ביטויים שאינם מכובדים כלפי מי שזכאי ומחויב לחירות מחשבה וביטוי".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה היום כי "החלטת שר הביטחון לנקוט בצעדים נגד ישיבה שרבה מסית וקורא לסירוב פקודה הינה החלטה נכונה ונדרשת". בדברים שנשאה בפני חניכי תנועת הנוער הקונסרבטיבית בקיבוץ חנתון הוסיפה לבני כי "הלוואי ולא היינו מגיעים לכך. אם לא נגיד את הדברים כהוויתם וננסה להמשיך ולהשביע רצונם של גורמים פוליטיים - נגיע למצב בו אנו חיים זה לצד זה אך בקבוצות שונות וללא שום מכנה משותף".

יושב ראש הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) תקף את החלטתו של שר הביטחון להוציא את ישיבת הר ברכה ממסגרת ישיבות ההסדר ואמר כי "לפעמים יש יותר סובלנות כלפי צד אחד וחוסר סובלנות כלפי הצד האחר. כל זה לא נוגע בצורך להבין שלא נקרא תיגר על סמכות הצבא לתת פקודות לחייליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully