וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה למנוע מאוחובסקי להנחות בשירותרום?

פנחס וולף ונרי ג'ונסון

14.12.2009 / 17:38

ח"כ משה מטלון ותנועת "אם תרצו" דורשים לבטל את השתתפותו של העיתונאי גל אוחובסקי במשדר ההתרמה. הסיבה: דברים שאמר נגד צה"ל. אוחובסקי: "אנשי ימין קיצוני מנצלים את האירוע להסתה"

חבר הכנסת משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו) פנה היום (שני) במכתב למפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, בבקשה לבטל את השתתפותו של העיתונאי גל אוחובסקי בשירותרום שיתקיים ביום רביעי בתחנת הרדיו.

מטלון כתב לטוניק כי "נדהמתי לראות כי ביום ההצדעה ליקירינו, חיילי צה"ל, ינחה את אחד השידורים של השירותרום 2009 מר גל אוחובסקי, אשר יצא בגלוי כנגד חיילי צה"ל ומפקדיו". הוא הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שכמפקד גלי צה"ל תתעלם מעמדותיו של הנ"ל כלפי צה"ל ותינתן לו הבמה ביום כה חשוב, בו כולנו מתכנסים באהדתנו לטובי בנינו. אני פונה אלייך בבקשה להוציאו ממערך שידורי השירותרום".

גל אוחובסקי. אביב חופי
"גאה להשתתף בשירותרום". אוחובסקי/אביב חופי

מטלון גם שוחח בטלפון עם טוניק לאחר ששלח לו את המכתב. לדברי מטלון, טוניק הסביר לו כי אוחובסקי ינחה את השידור בהתנדבות, ולכן יש בעייתיות בביטול ההתקשרות עמו זמן קצר כל כך לפני מועד השידור. מה עוד שאמנים נוספים עלולים לבטל את השתתפותם במחאה, במידה ואוחובסקי לא ינחה.

גם עמית ברק, סמנכ"ל תנועת "אם תרצו", פנה אל מפקד גל"צ בדרישה לבטל את השתתפותו של אוחובסקי. ברק כתב כי "גל אוחובסקי הינו אדם שנוי במחלוקת בכל הקשור ליחסו אל צבא ההגנה לישראל. הבאתה של דמות כמו גל אוחובסקי רק לשם הרייטינג הינה אמירה הפוכה לערכים ולשירות בצה"ל, ותהווה חיזוק לאותן הכפשות ומגמות ההסתה נגד חיילי צה"ל. משיחות עם חבריי המילואימניקים דבר השתתפותו נתפס בעיניהם כבזוי ומגוחך, ומעלה תהיות רבות לגבי מפעל השירותרום וגלי צה"ל. אנו קוראים לך לפעול לביטול השתתפותו של גל אוחובסקי בשירותרום".

לטענתו של ברק, "כשבוע לאחר פרסום העדויות השקריות של ארגון 'שוברים שתיקה' על מבצע 'עופרת יצוקה', כשלצד העדויות נוהל מסע הכפשה נגד חיילי צה"ל הצטרף גם אוחובסקי למכפישים, כשחתם בראש חוצות על עצומה מבית היוצר של 'שוברים שתיקה' וארגון 'רבנים לזכויות אדם' ובה קריאה לחקור את צה"ל על ידי גוף חיצוני. עצומה זו הבשילה לכדי כנס במכון 'ון-ליר' אשר במהלכו המשיכה עלילת הדם נגד צה"ל ולוחמיו, הן בסדיר והן במילואים".

עוד כתב ברק כי "בחודש יולי 2008 נערך במועדון הגדה השמאלית ערב הוקרה למוחמד בכרי בגין סרטו השקרי 'ג'נין ג'נין'. אוחובסקי שיגר מכתב למשתתפי ערב זה בו שיבח את תרומתו של בכרי וסרטו".

יצחק טוניק מפקד גלי צה"ל מסר בתגובה כי "גם אליי, כמו לעוד רבים, הגיע אתמול מכתבה של עמותת 'אם תרצו' באשר להשתתפותו של אוחובסקי במשדר השירותרום. לצערי, המכתב הממוען אליי הגיע הרבה לפני כן לכל התקשורת ולחברי כנסת. גל אוחובסקי הוזמן לקחת חלק במשדר והוא עושה זאת בהתנדבות למען חיילי צה"ל, ועל כך יש לכבד אותו. אנחנו בגלי צה"ל מאוד נזהרים מהדבקת תוויות על אנשים. ככל הידוע לנו, גל אוחובסקי לא יצא כנגד חיילי צה"ל וכנגד השירות בצה"ל מעולם. בכל מקרה נבדוק את הפנייה ונשיב לפונה".

גל אוחובסקי אמר בתגובה כי "אני גאה להשתתף ב'שירותרום', רק חבל שאנשי ימין קיצוני שבימים אלה מנסים להחריב את צה"ל, מנצלים אירוע חיובי ויפה שכל מטרתו היא טובת חיילינו - לטובת הסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully