וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

15.12.2009 / 11:30

לכל שאלה או תהייה יש תשובה. ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

יש לי כלבה מעורבת בת שנה. לפעמים היא בוכה מתוך שינה, ונראה שהרגליים שלה רצות, ואחרי כמה דקות היא נובחת. רציתי לדעת אם זה אמור להדאיג אותי או שמדובר במשהו טבעי?

ריצה במקום ונביחה או יבבה תוך כדי שינה הם נורמלים לחלוטין, והכלבה שלכם חולמת חלומות. כלבים בשינה עמוקה מגיעים לא פעם לשלב כזה של חלומות ותנועות שמדמות ריצה. מי יודע, אולי הם חולמים על ריצה בפארק?

שלום, הכלבה שלי בת שנה וחצי, ולא משנה כמה אני נותנת לה לאכול זה לא מספיק לה. תמיד היא רעבה ובגלל זה גם מוצאת אוכל בחוץ. עקב כך היו לה וירוסים בבטן ושאר צרות. איך להאכיל אותה שתישאר מלאה, ולמנוע ממנה לאכול שטויות בחוץ?

ישנם כלבים, או אפילו קבוצה של גזעים ספציפיים, שתמיד ירצו להכניס לפה כל דבר, ובמיוחד אוכל ללא קשר לכמות ההאכלה. בכל זאת רצוי לחשב את כמות ההאכלה לפי הגודל של הכלב, ולתת בדיוק את מה שצריך. יש טבלאות לחישוב באתר של פורינה, ואף מחשבון האכלה.

רצוי ליצור מצב של ארוחות בשעות קבועות, ולמנוע נשנושים ואכילה בשעות שונות כדי ליצור שגרה ולמנוע הפרשה של אינסולין ללא הרף, מאחר והאינסולין מגביר את התיאבון.

בבעלותי כלב בן 18. נראה כי הוא מאבד משקל רב מגופו. אחת הבעיות עליהן עליתי ולגביה אני שואלת היא העובדה הבאה : שמתי לב כי לאחרונה כלבי מתקשה לאכול, נראה כי הוא מנסה ללעוס את אותו הביס זמן רב. מה יש לעשות?

נשמע על פי התיאור כי הכלב סובל מבעיות שיניים וחניכיים. ברור כי בגיל מופלג כזה הכלב לא מועמד טוב להרדמה וטיפולים מסובכים בלי לקחת סיכון של הרדמה. אפשר לעשות בדיקת דם וא.ק.ג כמובן, גם כדי לשלול בעיות אחרות שעלולות לגרום לרזון, כמו למשל בעית כליות.

ניתן להרטיב את המזון היבש במעט מרק או מים חמים או להשתמש בשימורים איכותיים.רצוי לעשות שימוש בגל כלורהקסידין לנקוי השיניים יומי כדי למנוע זיהום ודלקת קשה.

שלום רב. יש לנו ארנבים, הזכר בן 4 בערך והנקבה צעירה יותר. לזוג היו מספר המלטות מוצלחות, גם מבחינת הכמות וגם מבחינת אחוזי ההישרדות, אלא שבקיץ ההמלטות הפסיקו. האם זה קשור לגיל הארנבים או שיש תקופות שההמלטות מפסיקות (כמו למשל בהשפעת מזג אויר)?

ההמלטות ימשיכו, כל עוד אין בעיית פוריות או מחסור תזונתי. לעיתים שינויי מזג האויר ואורך היום משפיעים. אפשר לשקול לעקר את הארנבות, ולמנוע "התפוצצות אוכלוסין", שמובילה לקניבליזם וקטטות בין הזכרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully