וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: דמיאניוק דרס למוות יהודי לאחר המלחמה

משטרת גרמניה בודקת עדויות, לפיהן הקשיש העומד כיום לדין על חלקו במחנה ההשמדה סוביבור, דרס בכוונה גבר יהודי ב-1947. מנהל בית הכלא במינכן: "מצבו של דמיאניוק טוב מכפי שהוא טוען"

משטרת גרמניה חוקרת עדויות לפיהם ג'ון דמיאניוק, העומד בימים אלה למשפט על פעולותיו כקצין אס.אס במחנה ההשמדה סוביבור, דרס למוות בכוונה תחילה אדם ב-1947. בשנה זו עבד דמיאניוק כנהג משאית של מעצמות המערב, שפעלו לשיקום גרמניה. כך מסר היום (שני) דובר מטעם התביעה במשפט.

על פי העדויות שנמצאות בידי התביעה, התקרית אירעה סמוך לעיר הגרמנית אולם. מייקל בישופרבגר, דובר מטעם התביעה בעיר, אישר את קיומה של חקירת הרצח ואמר "הוא נחשד כי דרס אדם בכוונה תחילה". הדובר לא אישר את הפרסום בעיתון הגרמני "בילד", לפיו הנדרס היה יהודי.

דמיאניוק טוען כי בתום מלחמת העולם השנייה הוא שהה במחנה פליטים צפונית-מזרחית למינכן וגויס לשורות צבא ארה"ב. הוא שירת בבסיסים שונים ברחבי גרמניה עד שנת 1951, אז עזב את המדינה והיגר לארה"ב. "אנחנו מנסים לאתר ראיות נוספות המוכיחות היכן הוא היה בזמן המקרה", אמר בישופברגר, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

משפטו של דמיאניוק החל ב-30 בנובמבר, אולם הופסק לאחר יומיים בשל מצבו הבריאותי של הנאשם, שהתלונן על חום גבוה וכאבים. מנהל בית הכלא במינכן, מיכאל שטומפף, אמר היום כי מצבו הרפואי של דמיאניוק טוב יותר מכפי שהוא טוען. "הוא לא חולה כפי שהציג את עצמו במהלך המשפט. למיטב ידיעתי, הוא גם החלים מהזיהום שבגללו נדחה המשפט", אמר לעיתון "בילדצייטונג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully