וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוכבו תשלומי אפריקה ישראל לבנקים

מיכאל רוכוורגר ואתי אפללו

14.12.2009 / 15:31

השופטת ורדה אלשיך החליטה כי תשלום שאמור לבייב להעביר לבנקים יעוכב. "עולה תמיהה על ההחלטה להעביר תשלומים לנושים ממש ערב הדיון בהסדר"

השופטת ורדה אלשיך החליטה היום כי תשלום שאמור לבייב להעביר בנקים השונים יעוכב. "עולה תמיהה על ההחלטה להעביר תשלומים לנושים מסוג מסויים ממש ערב הדיון בהסדר נושים", ציינה אלשיך בהחלטתה.

לדבריה, בעוד שהחברה מצהירה על חוסר חדלות פירעון עתידי ואולי אף עכשווי, היא מעבירה תשלומים לסוג אחר של נושים, ולא מדובר בתשלומים על מנת להפעיל את החברה באופן שוטף, אלא בתשלומים על חשבון נשיית עבר.

אתמול פנו מחזיקי אג"ח ט' פנו לשופטת ורדה אלשיך בבבקשה להקדים את הדיון המכריע לגבי הסדר החוב של אפריקה ישראל ליום שלישי הקרוב, במקום המועד המקורי של הדיון שנקבע ליום ראשון הבא.

זאת בשל ההסכם שאליו הגיע הבעלים של אפריקה, לב לבייב עם הבנקים, שבמסגרתו הוא אמור לטענת מחזיקי אג"ח ט לשלם להם ב-16 בדצמבר מאות מיליוני שקלים בכדי להקטין את חובותיו לבנקים. "ביצוע תשלום כזה יאיים על הסיכויים להגיע להסדר מוסכם בין הצדדים הרלבנטיים", העריכו מחזיקי אג"ח ט.

מחזיקי אג"ח ט' טוענים כי בהתאם להמלצותיה של השופטת אלשיך "פנתה נציגות מחזיקי אג"ח ט' בלב פתוח ובנפש חפצה לנהל מגעים ומו"מ להסדר אשר יתחשב בצורה הוגנת באינטרסים השונים של הצדדים המעורבים".

בעקבות כך, מציינים מחזיקי אג"ח ט' כי "ביצוע התשלומים על ידי בעל השליטה לבנקים בטרם הגעה להסדר מוסכם בין כל הצדדים או לכל הפחות קיום דיון בפני בית המשפט לא רק שעלול לסכל את ההסדר, אלא עלול לסכל את יכולתו של בעל השליטה לעמוד בהתחייבויות שלקח במסגרת מתווה ההסדר שהוא עצמו הציע או שידרשו ממנו במסגרת המו"מ". לטעננתם, מדובר בהעדפת נושים אסורה.

כמו כן, מציינים מחזיקי אג"ח ט' כי פנו לנציגות ללשכת ההוצאה לפועל בבקשה להשהות את ההליכים במסגרת תיק ההוצאה לפועל.

בשבוע שעבר דחתה נציגות מחזיקי 12 סדרות הארוכות את הצעת הפשרה שהציעה אפריקה לנציגות של אג"ח תשלום של 100- 120 מיליון שקל באופן מיידי עם ההגעה להסדר החוב. כעת, השופטת אלשיך תצטרך להכריע בסוגיית הסדר החוב של אפריקה בהיקף של כ-8 מיליארד שקל. אפריקה לא פרעה את חובה למחזיקי אג"ח ט' לפניכ כחודש, ב-10 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully