וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח היהודי עושה טוב לפטנטים הירוקים

אייל דץ

14.12.2009 / 14:55

רשות הפטנטים הודיעה שתנקוט מדיניות שתעודד פיתוח ומחקר של "המצאות ירוקות". בין היתר, תינתן עדיפות לפטנטים הירוקים והם ייבחנו תוך שלושה חודשים בלבד במקום שנה

יש לכם פטנט ירוק? ברשות הפטנטים מחפשים אתכם. רשות הפטנטים הודיעה היום (שני) כי בכוונתה לנקוט מדיניות שתעודד פיתוח ומחקר של המצאות ירוקות המסייעות לשיפור איכות הסביבה, בין היתר על ידי עיכוב הגורמים להתחממות כדור הארץ, הפחתת זיהום האוויר או המים, קידום חקלאות בלתי מזהמת ועוד.

ברשות מבקשים ממגישי הבקשות לפטנטים ירוקים לצרף לטופס הבקשה לפטנט מכתב המבהיר כיצד ההמצאה המתוארת בבקשה מקדמת את איכות הסביבה. רשות הפטנטים מתחייבת לתת עדיפות בבחינת הבקשות הירוקות בין היתר על ידי כך שבחינתן תחל תוך שלושה חודשים ממועד סיווג הבקשה כירוקה. יש לציין כי תהליך לבחינת פטנט אורך בדרך כלל כשנה.

ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים אמר כי "במתן עדיפות לבקשות לפטנט המסווגות כ'ירוקות' צועד משרד המשפטים צעד נוסף קדימה. צעדים מסוג זה מחזקים את מעמדה של מדינת ישראל, שלאחרונה הוכרה - בהחלטת ארגון האו"ם לקניין רוחני WIPO - כמרכז חיפוש ובחינה בינלאומי לפטנטים. גם בשנת 2010 נמשיך לצעוד קדימה, ליצור ולפתח מנגנונים שיקדמו נושאים נוספים בעלי חשיבות בינלאומית". ד"ר מאיר נועם, רשם הפטנטים וראש רשות הפטנטים הוסיף ואמר כי "רשות הפטנטים בישראל נרתמת למאמץ העולמי בהגנה על כדור הארץ. הרשות מבקשת לעודד ממציאים בעלי אמצאות בתחום הגנת הסביבה על ידי בחינת ההמצאות סמוך ככל האפשר לאחר הגשתן כפטנט".

  • עוד באותו נושא:
  • פטנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully