וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה: "אולמרט נפל, אבל חמאס נשאר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.12.2009 / 13:46

עשרות אלפי תושבי הרצועה הגיעו לעצרת לציון 22 שנים להקמת חמאס. ראש ממשלת חמאס הנייה נשא נאום תקיף ואמר כי "לעולם לא נכיר בישראל. חמאס הצליח להפוך את ההתייחסות לסוגייה הפלסטינית כאל סוגייה ערבית איסלמית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)


עשרות אלפים מתושבי עזה הגיעו (שני) לעצרת המרכזית לציון 22 שנים להקמת ארגון חמאס הנערכת בעיר עזה. עשרות אלפי המשתתפים נושאים את דגלי חמאס הירוקים וקוראים לחמאס לא לוותר על ירושלים ועל פלסטין. ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר בנאומו בעצרת כי אלו שתיכננו במלחמה האחרונה נגד העם הפלסטיני בעזה "תוך שהם מפגיזים והורגים אלפי בני אדם, לא תארו לעצמם שנגיע ליום הזה, בו תושבי עזה יחגגו עם דגלים את יום השנה ה-22 לייסוד חמאס ויגידו לאולמרט: אתה נפלת וחמאס ממשיך".

בנאום תוקפני שנשא, אמר הנייה עוד כי חמאס עמד בפני מבחנים רבים ובכולם עמד בהצלחה. הוא הוסיף כי חמאס עודנו מחזיק בנשק והבהיר: "לעולם לא נכיר בישראל. חמאס הצליח להפוך את ההתייחסות לסוגייה הפלסטינית כאל סוגייה ערבית איסלמית", אמר. "פלסטין וירושלים הן החוב הקדוש של כל מוסלמי".

"חמאס לא יסתפק רק בשחרור רצועת עזה", הדגיש הנייה. "הארגון לא יקים אמירות בעזה ולא מדינה. חמאס מעוניין בכל פלסטין". הנייה הוסיף כי "חמאס מבטיח מחדש כי הוא ימשיך בדרך ההתנגדות, הלחימה וההגנה על קודשי האומה ועל כבודה", הוסיף הניה. "פלסטין מהנהר ועד הים היא אדמת קודש מוסלמית, ולא נוותר עליה לעולם".

לפני העצרת אמר בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, כי בחלוף 22 שנים מאז הוקם, חמאס הצליח להשיג חלק נכבד ממטרותיו ולהתגבר על המכשולים שבפניהם הוא עמד, כגון מעצרים וחיסולים. א-זהאר הבהיר כי ארגונו מעוניין בפיוס עם ארגון פתח והבטיח כי חמאס ימשיך להגן על הציבור בעזה מפני ישראל.

בעזה אמנם מציינים את יום הקמתו של חמאס, אולם בגדה מונעת הרשות מפעילי חמאס לקיים טקסים ועצרות. חמאס האשים את מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בביצוע גל מעצרים "חסר תקדים", כלשונו, נגד פעילי חמאס בגדה המערבית במטרה למנוע מפעילי הארגון לקיים טקסים לציון 22 שנים להקמת הארגון. לטענת חמאס, בימים האחרונים עצרו מנגנוני הביטחון הכפופים לאבו מאזן 150 פעילי חמאס וזימנו לחקירה כאלף פעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully