וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס לא ייאלץ להחזיר 320 אלף דולר

גלעד גרוסמן

14.12.2009 / 12:20

בג"ץ דחה את עתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נגד נשיא המדינה. הפורום דרש מפרס להחזיר כסף שקיבל לפני הפריימריז במפלגת העבודה ב-2004

בג"ץ דחה את עתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל לחייב את נשיא המדינה שמעון פרס להחזיר 320 אלף דולר שקיבל לפני הפריימריז במפלגת העבודה ב-2004. כמו כן דחה את עתירת הפורום לבטל את החלטת ועדת האתיקה של הכנסת שלא לדון בקובלנות שהוגשו נגד פרס.

העתירה הוגשה לאחר שמבקר המדינה קבע כי ראוי להחזיר את הכסף וגם היועץ המשפטי לממשלה קבע כי מדובר בהתנהלות בעייתית ופגם ציבורי אתי אולם החליט שלא לפתוח בהליכים פליליים כנגד פרס מכיוון שקבלת הכסף זמן קצר לפני הפריימריז לא היוותה עבירה על חוק המפלגות כפי שנוסח אז.

שמעון פרס השיק עמוד ביו טיוב דצמבר 2009. עומר מירון
הוחלט לא לפתוח בהליכים נגד פרס מכיוון שקבלת הכסף זמן קצר לפני הפריימריז לא היוותה עבירה על חוק המפלגות כפי שנוסח אז/עומר מירון

בפסק הדין כתבה השופטת איילה פרוקצ'ה כי "על איש ציבור בפעילותו במערכת החיים הציבורית חלות נורמות בשני מישורים האחד משפטי והאחד ציבורי, שאף שהן אינן כתובות הן מופיעות בתודעה הציבורית". היא הוסיפה שיש צורך להבחין מתי פעולה של איש ציבור שאינה אסורה על פי חוק מהווה הפרה של נורמה משפטית ומתי היא מהווה הפרה של נורמה של אתיקה ציבורית. לדבריה מדובר בסוגיה מורכבת ותחום אפור.

השופטת הוסיפה כי הן ההחלטה של מזוז שלא לפתוח בהליכים פליליים נגד פרס והן החלטת ועדת האתיקה שלא לדון בקובלנות שהוגשו כנגד פרס הן החלטות סבירות וענייניות לאור העובדה שהוא לא עבר על החוק הכתוב.

הפורום המשפטי אמר בתגובה כי "אנו קוראים לנשיא להחזיר את 320 אלף הדולר לקופת הציבור בהתאם להנחיות מבקר המדינה ובהתחשב בהערת שופטי בג"ץ בדבר השיפוט הערכי של הציבור בנוגע למעשים כגון אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully