וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים פרצו בכפר יאסוף בו הוצת המסגד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.12.2009 / 11:55

עדי ראייה בכפר יאסוף דיווחו כי עימותים פרצו בין עשרות תושבי הכפר לכוחות צה"ל בעת ביקורו של ח"כ א-סנע במסגד. א-סנע למפקד הכוח: "מדוע לא שמרתם על המסגד?"

עימותים פרצו לפני זמן קצר (שני) בכפר יאסוף, בו הוצת מסגד בסוף השבוע, בין עשרות צעירים פלסטינים תושבי הכפר לבין כוחות גדולים של צה"ל שהגיעו למקום. עדי ראייה שהיו במקום מסרו לוואלה! חדשות כי העימותים פרצו בעת ביקורו של ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) בכפר הסמוך לשכם. לדבריהם, הצעירים רגמו את חיילי צה"ל באבנים ואלו השיבו בכדורי גומי ובגז מדמיע. עדי הראייה מסרו עוד כי עד כה אין נפגעים כתוצאה מהעימותים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ א-סנע הגיע לכפר יאסוף כדי לעמוד מקרוב על הנזק שנגרם למסגד שנשרף ביום שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ א-סנע אישר כי במהלך ביקורו במסגד בכפר יאסוף התפתח עימות בין תושבי הכפר לבין המשטרה והצבא. "המתנחלים חשים גיבוי מצד הממשלה והצבא. אנו מאשימים את ישראל שהקימה את ההתנחלויות שהפכו להיות חממות לגידול רוצחים ופורעי חוק, ואנחנו מאשימים את הצבא שנותן גיבוי למתנחלים לפגוע במטעי זיתים ומסגדים. שלא יגידו בסופו של דבר שאין ראיות שקושרות את המתנחלים לשריפת המסגד. הרי נכתבה שם הסיסמה 'תג מחיר'. ומה שקורה כעת הוא שהממשלה מוסיפה את ההתנחלויות למפת אזורי העדיפות ובכך היא נותנת להם פרס".

ח"כ א-סנע הגיע לכפר יאסוף כדי לעמוד מקרוב על הנזק שנגרם למסגד שנשרף ביום שישי. הוא נפגש עם מושל סלפית, מוניר אל-עבושי, ועם בכירי דת נוספים מהאזור. צעירי הכפר החלו להשתולל ולזרוק אבנים כשהבחינו בכוח צה"ל מגיע למקום. ח"כ א-סנע הטיח במפקד הכוח "מדוע לא שמרתם על המסגד מפני המתנחלים שבאו לשרוף אותו?".

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר צפוי גם הוא להגיע לביקור במסגד, לקראת ביקורו קיים צה"ל סיור במקום ולעבר החיילים נזרקו אבנים.

אתמול עיכב צה"ל את כניסתם של הרבנים שביקשו להגיע אל המסגד. הרבנים פנו הבוקר אל לשכת הרמטכ"ל בבקשה להגיע למקום ונדחו, אולם הגיעו למקום למרות זאת. פיקוד מרכז הכריז על המקום כשטח צבאי סגור, במטרה למנוע את כניסתם למקום. הרבנים עוכבו בצומת תפוח, ונפגשו בסופו של דבר עם ראשי המסגד בצומת שם מסרו לידיהם את ספרי הקוראן. "העיקר הוא שהמחווה נראתה", אמר הרב גלעד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully