וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילי ההסדר לא חשובים מחיילים אחרים"

14.12.2009 / 13:26

כך אמר מח"ט שריון במלאת שנה למבצע "עופרת יצוקה", "חשוב לא לעשות הפרדה בין קבוצות בצבא". יו"ר הכנסת ריבלין: "צה"ל הוא לא תכנית כבקשתך ואסור לפקפק בפקודות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: גדי ויינסטוק)


"קשה לי לעשות את ההפרדה בין סרבן שמאלני או ימני. יש לי פקודים שצריכים לבצע משימה ואין מקום לסרבנות", כך אמר היום (שני) אל"מ יגאל סלוביק מח"ט שיריון בכנס במלאת שנה למבצע "עופרת יצוקה" שנערך בכנסת. "חשוב מאוד להיזהר ולא לעשות הפרדה בין קבוצות בצבא. בשבוע שעבר דיברתי עם טירונים והם אמרו שהם התגייסו, והם מוכנים למסור את נפשם".

מוקדם יותר אמר סלוביק כי, "תרומתם של לוחמי ישיבות ההסדר מאוד חשובה. צריך לשמר את השותפות הזאת ואת הלכידות הזאת. צריך לקרוא לכולם לשרת בצבא ולממש את התרומה שכולם צריכים למלא אותה". יושב ראש הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) תקף בכנס את החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להוציא את ישיבת הר ברכה ממסגרת ישיבות ההסדר. "לפעמים יש יותר סובלנות כלפי צד אחד וחוסר סובלנות כלפי הצד האחר. כל זה לא נוגע בצורך להבין שלא נקרא תיגר על סמכות הצבא לתת פקודות לחייליו".

רובי ראובן ריבלין בכנס לציון שנה לעופרת יצוקה דצמבר 2009. עומר מירון
"הבה ולא נרים דגלים שחורים ונחזור לשפיות חרף הפערים". יו"ר הכנסת/עומר מירון

ריבלין אמר עוד כי "הבה ולא נרים דגלים שחורים ונחזור לשפיות חרף הפערים שלא ניתנים לגישור, שדווקא עליהם אנו מחויבים לגשר. אני קורא לרבנים ולשר הביטחון לשבת על המדוכה ולהבין כי צבאנו הוא ערובה לראשית צמיחת גאולתנו. צה"ל הוא לא תכנית כבקשתך ואסור לפקפק בפקודות מפקדי צה"ל כמי שכפוף להחלטות ממשלת ישראל".

גם חוטובלי (ליכוד) תקפה את ברק ואמרה כי "חיילי ישיבות ההסדר מביאים לצבא את הרוח, אולי היא מפחידה מישהו. אסור לרסק את הרוח הזאת, המצמיחה לוחמים כרועי קליין ומפעמת בלוחמי ישיבות הסדר ואסור לקצץ בכנפי הרוח הזאת. הרב מלמד שאתמול שוחחתי עמו הביע חשש שרבני הציונות הדתית יהפכו לרבנים מטעם, ויש לאפשר חירות מחשבה. כדאי לרב מלמד להיפגש עם שר הביטחון וכל אחד יסביר את עמדתו מתך הבנה בשמירה ערכית של העם".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה היום כי "החלטת שר הביטחון לנקוט בצעדים נגד ישיבה שרבנה מסית וקורא לסירוב פקודה הינה החלטה נכונה ונדרשת". בדברים שנשאה בפני חניכי תנועת הנוער הקונסרבטיבית בקיבוץ חנתון הוסיפה לבני כי "הלוואי ולא היינו מגיעים לכך. אם לא נגיד את הדברים כהוויתם וננסה להמשיך ולהשביע רצונם של גורמים פוליטיים - נגיע למצב בו אנו חיים זה לצד זה אך בקבוצות שונות וללא שום מכנה משותף".

יו"ר האופוזיציה ציינה כי "התופעה של מעורבות רבנים בצה"ל וקריאה לסרבנות - ולא משנה אם מימין או משמאל - חותרת תחת הערכים הבסיסיים והמשותפים לכולנו. צה"ל מספיק חזק להתמודד עם האיומים, אך עובדה זו מבוססת על ההבנה שהחברה כולה מקבלת את ערכיה הדמוקרטיים של ישראל. יש ממשלה שמקבלת את ההחלטות - ניתן להתנגד בחריפות להחלטותיה אך כולנו מחויבים לכבד כל החלטה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי מחויב לשמור על העקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו של ברק". הרב מלמד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הגיב הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, שהוסרה ממסגרת ישיבות ההסדר, במכתב שפורסם בערוץ 7. בתגובתו כתב מלמד כי "אף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הביטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו. ולכן גם לא הסכמתי לבוא 'לשימוע' או 'זימון' תחת אולטימטום, ביטויים שאינם מכובדים כלפי מי שזכאי ומחויב לחירות מחשבה וביטוי".

הרב מלמד הוסיף כי "לדעת רבים מבני הציבור הדתי והימני זוהי מחאה חשובה ומכובדת, וכבוד הוא להיות נמנה על התומכים בחיילים כאלה". הרב מלמד מקבל תמיכה מרבנים נוספים בישיבות ההסדר.

(עדכון ראשון: 11:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully